HET NIEUWE BOEKJAAR l!eineQ ?T???WEm Waar is de tijd gebleven, dat de bier kenner reikhalzend uitkeek naar het moment, dat er weer bokbier verkrijg baar was! Het was in die jaren heel gewoon, dat men na werktijd zich haastte om zo vlug mogelijk een glas Bok te bemachtigen. Ja, dit is historie, zult u zeggen. Zo is het niet meer. Daar hebt u dan gelijk in. Toch komt er elk jaar weer bokbier. Wordt dit gedaan om alleen maar een traditie te handhaven? Om toch in deze zich zo snel ontwikkelende wereld, iets vast te houden van het verleden. Het antwoord kan ja en neen zijn. De ouderen zullen zich herinneren hoe het vroeger was en nog eens die sfeer van het bokbier willen beleven. Dit zijn dan consumenten voor het bokbier 1965, maar zij zijn niet de enigen. Bokbier kan door het speciale karak ter een bijzondere attractie zijn voor allen, die bier waarderen. Het assortiment bier is beperkt, juist daarom is bokbier uit verkoopoogpunt bekeken een prettig, jaarlijks terug kerend artikel. Door over bokbier te spreken wordt de aandacht tevens gericht op de totale bierverkoop. Want u gaat nu toch reeds over bok bier spreken met uw afnemers, om niet het risico te lopen dat de beperkte hoeveelheid bokbier, die gebrouwen wordt, is uitverkocht. Bij de afnemers, die in de komende weken door onze vertegenwoordigers bezocht zullen worden, wordt bokbier voorverkocht. Zij zullen u tijdig op de hoogte stel len van hun ervaringen en van hun voor u bereikte resultaten. Onze vertegenwoordigers zullen u eveneens gaarne adviseren om een voor uw bedrijf verantwoorde order op bokbier samen te stellen. Veel succes met dit zo specifieke bier voor de maand december! ïn de laatste dagen van september heerste er een grote spanning of de twee miljoenste hectoliter nog net in het boekjaar 1964/1965 één der brouwerijen zou verlaten. Elders hebt u reeds gelezen, dat dit het geval geweest is. Lang kunnen wij niet bij deze mijlpaal blijven stilstaan, want het nieuwe boekjaar is inmiddels weer begonnen. Daarom kijken wij niet meer achter om; de afgelopen zomer kunnen wij trouwens het best zo snel mogelijk vergeten. Wij kijken het liefst vooruit. Een nieuw jaar ligt weer voor ons. De planning is gemaakt en waar schijnlijk door onze vertegenwoordi gers reeds met u besproken. De te behalen verkoop in 1965/66 staat centraal in het verkoopplan. Want om te bereiken wat men zich als doel stelt, heeft men een plan nodig. U zult in de vorige nummers van dit blad ongetwijfeld gelezen hebben dat er op verkoopgebied heel wat kan gebeuren. Wij kunnen landelijk veel organiseren en zullen dat ook doen, maar voor uw eigen verkoop zal een plan, opge steld in samenwerking met onze ver tegenwoordiger, het meeste effect hebben. Hebt u voor u zelf al nage gaan op welke wijze de verkoop bij u in het nieuw begonnen boekjaar kan worden bevorderd? Zo ja, dan zal het gesprek met onze vertegenwoordiger zeker resulteren in een goed verkoopplan. Dat zal dan een goede start zijn voor 1965/66, waarin wij u bij alle activi teiten veel succes wensen! --ij:

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1965 | | pagina 5