UITSTALLINGEN VAN HEINEKEN RONDJES KROON-VERKOOPSTAF BEZOCHT HEINEKEN BROUWERIJ specialterten In de tweede helft van april startte Heineken met de introductie van bier in een nieuwe blikverpakking, nl. het pluspack, inhoudende drie Heineken Rondjes met de lift-op a 1,95 voor de consument. Vele be drijven namen dit artikel op. Talrijke goede verkoopresultaten werden bereikt en ruime nabestellin gen komen dagelijks binnen. Dat dit artikel onder de aandacht van het publiek moet worden gebracht, is een eerste vereiste. Een royale uitstalling is het begin van een succesvolle ver koop. De N.V. Bijenkorf te Amster dam maakte er iets bijzonders van, getuige de foto links. Ook Galeries Modernes te Amsterdam wist de juis te aanpak te vinden, hetgeen u op de foto rechts kunt zien. Men is zeer tevreden over de tot dusver behaalde omzet in dit min of meer in een nieuw kleed gestoken ar tikel. Onlangs bracht de verkoopstaf van Kroongroothandel G. L. van Eerd N.V. te Veghel, in het kader van de samenwerking tussen Kroongrossier- derijen en merkartikelenfabrikanten een bezoek aan onze brouwerij in Amsterdam. Met name in Brabant en Limburg hebben Heineken en enkele Kroongrossierderijen bij wijze van proefneming dit jaar een vrij ver gaande samenwerking in de diensten sector opgebouwd. Elke maand wordt een deel van de verkoopstaf van Heineken twee volle dagen in de Kroongrossierderijen te Veghel en Venray gedetacheerd om samen met de verkoopafdelingen van de G. L. van Eerd N.V. en de N.V. Karei Wijnen de verkoopgegevens door te nemen, brieven aan winke liers op te stellen en besprekingen met de vertegenwoordigers te hou den. Bovendien wordt elke maand een „plan de campagne" uitgewerkt. Zo stonden voor januari de carnavals activiteiten op het programma, be handelde men in februari de kermis sen en speciale evenementen en wer den in maart de cursussen en forum- Hei gezelschap bijeen in één der vergaderzalen van de Amsterdamse brouwerij. De heer Vermeulen, aan het hoofd van de tafel, leidde de bespreking. avonden voor de Kroonwinkeliers voorbereid. Tijdens het bezoek aan onze brouwe rij in Amsterdam besprak men met de verkoopadviseurs van het Veghel- se Kroonlevensmiddelendistributie- centrum, op welke wijze het de Kroonwinkeliers gemakkelijk kan worden gemaakt om met het oog op de te verwachten plotselinge verkoop- pieken extra zomervoorraden aan te leggen. Dank zij het feit, dat de heren C. van Eerd en G. van Doornmalen van Van Eerd N.V. samen met de heer P. J. Vermeulen van Heineken een kant-en-klaar bevoorradingsplan ter tafel konden brengen, hadden de besprekingen een vlot verloop, zodat er nog tijd overbleef voor een geza menlijk bezoek aan een gespeciali seerde supermarkt in het Amstel- veense winkelcentrum. De Amsterdamse dag van de Veghel- se Kroonverkoopstaf werd onder an dere bijgewoond door de heer Kuik- man, districtsverkoopleider van Hei neken Den Bosch en door de heer Veenhof, districtsverkoopleider van onze Amsterdamse brouwerij.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1965 | | pagina 7