GROTE ETALAGE WEDSTRIJD IN EINDHOVEN Samenspel industrie-vakonderwijs- handel-consument Er waren verscheidene fraaie werkstukken bij. Begin december van het vorige jaar is in Eindhoven een grote etalage wedstrijd gehouden, die was georganiseerd door de firma Stock en Heineken, in samenwerking met de Verenigde Eindhovense Slijters en de plaatselijke Detailhandelsschool. De wedstrijd, waarvoor vierentwintig slijters hun etalage beschikbaar hadden gesteld, bestond uit twee gedeelten. Eerst kwamen de leerlingen van de Detailhandelsschool aan bod. Met behulp van het door Stock en Heineken beschikbaar gestelde reclame materiaal gingen zij aan de slag om hetgeen zij op school geleerd hadden in praktijk te brengen. Een jury, bestaande uit de heren Verhulst en Straat mans van de Detailhandelsschool, de heer Van der Harten, kunstcriticus van het Eindhovens Dagblad, de heer De Haas van het reclamebureau van Stock en de heer Van der Weijden van Heineken, beoordeelde op 9 december de gemaakte werkstukken. Evenals enige tijd geleden bij een dergelijke wedstrijd in Rotterdam, was ook nu de Heineken T-Ford beschikbaar om de juryleden van etalage naar etalage te rijden. Op 15 december werden in de Detailhandelsschool de prijzen (een eerste, tweede en derde prijs, alsmede twee ereprijzen) uitgereikt. Door middel van een heel andere wedstrijd, uitgaande van de V.E.S., werden vervolgens de etalages onder de aandacht van het publiek gebracht. De deelnemende consumenten dienden hierbij een slagzin samen te stellen aan de hand van vierentwintig letters, waarvan er in iedere etalage telkens één was aangebracht. De slagzin luidde: Heineken en Stock favoriet! De hoofdprijs, beschikbaar gesteld door de firma Stock, bestond uit een reis naar Italië voor twee personen. Heineken had de tweede en derde prijs, een dag naar Amsterdam (voor in totaal vier personen), respectie velijk naar Den Bosch met een bezoek aan onze brouwerij, beschikbaar gesteld. Voorts waren er nog troostprijzen, elk in de vorm van een kist bier of een fles Stock vermouth. Het geheel van deze Eindhovense activiteiten, dat een samenspel was tussen industrie, vakonderwijs, handel en consument, is een groot succes geworden. Ook in Eindhoven werd de jury door de Hei neken T-Ford vervoerd. De jury en enkele toeschouwers voor een der etalages.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1965 | | pagina 8