De Flintstones brachten Heineken Expositie reclame-ontwerpen van Bossche gymnasiasten in de kantine van de brouwerij Hollandse Nieuwe en het meest getapte bier e*!*ÉM!WE0Si889 iaMer,$ëif#U. Onder auspiciën van de Stichting Contactcentrum Bedrijfsleven-Onder wijs adopteerde onze brouwerij in HARING Heineken s Den Bosch geruime tijd geleden het stedelijk gymnasium in Brabants hoofdstad. Als een van de resultaten van de samenwerking bedrijfsleven- onderwijs werd onlangs in het kader van deze adoptie voor de leerlingen van de eerste tot en met de vierde klas van deze school een reclame tekenwedstrijd georganiseerd. Deze tekenwedstrijd beleefde zijn hoogte punt op 7 april jl., toen 85 inzendin gen op smaakvolle wijze in de kantine van onze Bossche brouwerij waren tentoongesteld. Er waren vier cate gorieën: affiches, raambiljetten, ad vertenties en brochure-omslagen. Tij dens een bijeenkomst, die ter gelegen heid van deze tekenwedstrijd werd gehouden, reikte een onzer directeuren, de heer W. Kloppenburg, de prijzen uit aan de ontwerpers en ontwerpsters van de bekroonde tekeningen (foto linksboven). Na afloop van de expositie verhuis den de tekeningen naar Vroom Dreesmann in Den Bosch, waar zij gedurende ruim een week werden tentoongesteld, voor een deel in de lunchroom, voor een ander deel in een der etalages (foto's linksmidden en -onder). Dit laatste was mogelijk dank zij de welwillende medewerking van de heren C. G. Th. H. Andriessen jen G. P. A. Wijffelaars, respectievelijk bedrijfsleider en reclamechef van ge noemd warenhuis. Met het inhaken op de actualiteit, het vinden van een ideale combinatie en het doen ontwerpen van een attrac tieve etalage heeft de firma Tecklen- burg in de Visstraat te 's-Hertogen- bosch onlangs veel eer ingelegd. Naar aanleiding van de nieuwe haring en gezien het blikbiersucces van het vorige jaar, besloot de firma Tecklen- burg weer een speciale verkoopactivi teit in Heineken blikbier te onder nemen. De haring moet immers zwem men?! ten reeds Fred en Wilma Flintstone, en wat zij aan die dorst deden, kunt u zien op de hierbij afgebeelde etalage, die werd ontworpen door onze heren J. A. Vleghert en M. van Keulen, en iiun personen. Ook de firma A. G. van Bohemen, Lindelaan 7 in Delft, haakte op bij zondere wijze in op de actualiteit, in dit geval de opening van het hengel- seizoen. Vis(sen) maakt dorstig, wis- 8

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1964 | | pagina 8