ZIEN DOET KOPEN! DC-8 ALS BLIK(B!ER)VANGER OP HEINEKEN DISPLAY VÉGÉ-JONGEREN BIJ HEINEKEN TE GAST Óok met andere detailvakscholen in den lande onderhoudt Heineken nauwe con tacten. Een van de activiteiten in het kader van de samenwerking industrie- vakonderwijs is het geven van voorlich ting door Heineken functionarissen. Zo hield enige tijd geleden de heer E. J. Veenhof, districtsverkoopleider Amster dam, voor de leerlingen van de 4de klas van de Christelijke detailvakschool in Apeldoorn een voordracht over het ver Ufimki Op talrijke kampeerplaatsen in Nederland, maar ook buiten onze grenzen, worden ontelbare flessen Heineken bier verkocht. In vele kantines en kampwinkels is ons produkt verkrijgbaar. Om aan de grote vraag te vol doen, is een ruime voorraad steeds noodzakelijk. Een voorraad, die ook goed zichtbaar is. Want, zien doet kopen! Dit geldt uiteraard niet alleen voor kampwinkels! Hoe het kampeercentrum „Saxenheim" in Vierhouten (Veluwe) op eenvoudige, maar toch opvallende wijze een snelle aflevering aan de verbruiker bereikt, ziet u op de foto hieronder. Een dergelijke opstelling voor komt bovendien, dat het personeel extra moet lopen om steeds de voorraad aan te vullen. De gebruikte vloer oppervlakte voor 100 kisten Heineken bier was onge veer 4 m2. In de afgelopen maanden heeft Galeries Modernes in het nieuwe koopcentrum „In den boogaerd" te Rijswijk haar gehele bedrijf in het teken van de vakantie gezet. Ook de inrichting van de levensmiddelenafdeling was afgestemd op de moderne vakantieganger, die zijn tijd van „zalig nietsdoen" veelal buitenslands doorbrengt. In die afdeling wees een groot model van een DC-8 vlieg tuig de kopers al van verre de weg naar een massale display, die was opgebouwd uit honderd kisten en tal rijke blikjes en flessen Heineken bier. Kortgeleden hield de onlangs opgerichte Végé Jongerenclub Rotterdam haar perio dieke contactavond in de raadskelder van onze brouwerij aldaar tv- ,ro„ kopen van merkartikelen door moderne ondernemer, alsmede over de eisen, die gesteld worden aan het heden daagse ondernemerschap (foto onder). De reclameplaat, die voor de klas stond op gesteld en waarvan u rechts een close-up ziet, was geheel ontworpen, geschilderd en afgewerkt door een 21-jarige leerling uit de 2de klas, de heer Hofman uit Arnhem.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1964 | | pagina 7