Hetneken Bier éék met Panen het méést 0etapt werijen. Verder komen in lezingen nog de volgende onderwerpen ter sprake: de verkoop van een merkartikel en de organisatie, die daarbij betrokken is; het benaderen van de consument door reclame-activiteiten en de steun, die de detailhandel daarvan ondervindt; het bedrijven van public relations. Door dit contact tussen de vormings- scholen en Heineken krijgen de leer lingen een brede kijk op het moderne samenspel tussen industrie en handel, waarvan zij straks op hun plaats in de distributieketen ongetwijfeld veel profijt zullen hebben. Deze activiteit is echter maar een onderdeel van de samenwerking tus sen het vormingsinstituut voor de detailhandel en Heineken. Zo worden in het kader van de voorlichting door Heineken functionarissen lezingen ge houden, om te beginnen over het bier- bereidingsproces. Daarbij maakt men gebruik van visuele hulpmiddelen, zoals schematische voorstellingen en monsters van grondstoffen. Na deze lezing volgt een bezoek van de be trokken klas aan een van onze brou- Een feestelijke etalage voor de kerstdagen en een opvallend idee, met simpele middelen (enveloppen) uitgewerkt. (Rotterdam-Noord) Een suggestie voor de komende Paasdagen? Ruime, zichtbare voorraad, ook in de etalage. (Nijmegen) (Nijmegen)

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1964 | | pagina 5