BROUWERIJ DEN BOSCH OP DE BEELDBUIS Wie was het nou Op dinsdag 7 mei jl. werd in het tv-programma „Internationaal agra risch nieuws" (19.30-20.00 uur) een ongeveer tien minuten durend filmpje vertoond onder de titel „Van gerst tot bier". De opnamen voor dit filmpje waren in opdracht van de N.T.S. door N.V. Cinecentrum uit Hilversum op 25 en 26 april jl. in onze brouwerij te 's-Hertogenbosch gemaakt. Op de hierbij afgedrukte foto ziet u de filmploeg in actie. Tijdens de uit zending maakten wij enkele „shots" van de vertoonde beelden. Dat er naar het filmpje is gekeken, bleek wel uit een commentaar, dat daags na de tv-uitzending in de „Gelderlander Pers" te Nijmegen was opgenomen onder de veelbetekenende titel „Wie was het nou?" (Wij kunnen de kijkers verzekeren, dat als zij denken dat er omkoop pogingen waren, zij helemaal abuis zijn.) Uit de „Gelderlander Pers" De reclametelevisie is buiten de verkiezingspropaganda van de VVD even uit de actualiteit verdwenen, maar de reclame in de televisie blijft de zorgvuldige kijker avond aan avond fascineren. Gisteravond was er weer iets fraais te beleven, toen de VARA in een agrarische nieuws rubriek. op bezoek ging bij wat „een grote bierbrouwerij in Den Bosch" werd genoemd. Bij die mededeling zet de kijker zijn bril al op. onder het motto „ik zal en móet het weten". Behalve dan de grote groep, die echt geen aanspraak hoeft te maken op een quizprijs via de wetenschap dat het alleen maar Ileineken kan zijn Maar goed: wc filmen de liele zaak en doen wanhopig ons best om de etiketten buiten het beeld te la ten. Dat lukt natuurlijk niet hele maal. waarop de kijker weer aan leiding kan vinden om zich te .ver diepen in de vraag of er geslaagde omkooppogingen gedaan zijn En aan het slot vindt de commentator dan aanleiding om nog steeds de naam zorgvuldig verzwijgend lui de te verklaren dat het bier weer best is. Dat is immers alleen maar collectieve reclame, en daar kan de concurrentie niet boos over worden Intussen zal men zich over dit spelletje verstoppertje in Den Bosch toch wel in de handen wrijven. Want een openlijke en simpele naamsver- melding.had niet half zo veel effect gehad. 3

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1963 | | pagina 3