*S>eizoenwióóe[ing UITGAVE VAN DE HEINEKEN'S BIERBROUWERIJ MIJ. N.V., AMSTERDAM - ROTTERDAM NOVEMBER 1954 2e Jaargang No. 6 et Meest lletapt! We hebben afscheid genomen van een zomer die geen zomer was en elkaar getroost met het najaar, dat ons stellig de gederfde uren zonneschijn zou vergoeden. Het is nu November en we wachten nog steeds op deze vergoeding want ook het najaar is niet bepaald meegevallen. In tussen hebben we ons verzoend met het winter seizoen dat nu zijn intrede doet en dat ons behalve mist, sneeuw en ijzel toch ook veel gezelligheid en vreugde pleegt te brengen. Niet voor niets is December voor vele bedrijven een maand van hoogconjunctuur. Oppervlakkig gezien doet het bier niet mee met de artikelen die in dit seizoen een voorname rol spelen, maar de werkelijkheid is anders. De hoogtijdagen van de winter, zoals St. Nicolaas, Kerstmis en de jaarwisseling brengen een zeer grote vraag naar bier mee, maar ook de vele uitvoeringen, bals en feestavonden, die bij voor keur 's winters worden gegeven, werken omzet- bevorderend. Hel is dus voor de handel zaak niet te ver slappen en integendeel juist nu de verkoop met energie ter hand te nemen, immers de kansen liggen voor het grijpen zowel in de horeca- sector als bij slijter en winkelier. En dan verschijnt op 1 December het Bokbier weer, deze heerlijke, stevige winterdrank, die op zich zelf al aanleiding is tot menig feest, aan de stamtafel of thuis. Het Bokbier vestigt de aandacht, behalve op zichzelf, tevens op het artikel bier en is in het verkoopgesprek dus een dankbare aanloop om ook Pilsener, Münche- ner, Oud-Bruin en Stout te verkopen. Wij wensen U er veel succes mee! Hiernevens vindt U afgedrukt het ontwerp van onze nieuive Bokbierplaat, vervaardigd door Koen van Os. Wij hebben de indruk, dat deze plaat er in zal slagen in meer dan één betekenis de tongen in beweging te brengen. HEINEKEN'S, OOK IN WINTERTIJD DE FEESTDRANK BIJ UITNEMENDHEID

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1954 | | pagina 1