"IN IEDERS GLAS, IN IEDERS HART" VOORWOORD INHOUD 2 IN IEDERS GLAS, IN IEDERS HART 4 PILS, INNOVATIE PREMIUM 6 INTERVIEWS 7 HORECA, GROOTHANDEL RETAIL 9 INTERVIEWS 10 INTERNE ORGANISATIE 11 INTERVIEWS 12 ONZE ZES STRATEGIEËN "De markt verandert continu, net zoals de vraag van de consument. Hoe word je als marktleider - geconfronteerd met dit gegeven - weer dé uitdager die er alles aan doet om de markt te laten groeien en marktaan deel te winnen? Een bedrijf dat toonaangevend is, en blijft, op het gebied van innovatie en het bouwen van sterke merken. Een bedrijf dat snel en efficiënt opereert, kostenbewust en extern gefocust is. Op deze manier moeten we onszelf continu uitdagen. In deze speciale editie van het magazine introduceren we de Missie en Visie van HEINEKEN Nederland voor de komende jaren. In 2018 willen we het snelst groeiende bedrijf op het gebied van natuurlijk gebrouwen dranken zijn, een bedrijf dat de meeste en bovenal beste innovaties op de markt brengt, met merken die de absolute voorkeur genieten boven die van onze concurrenten. Kortom: we willen dan 'In Ieders Glas, In Ieders Hart' zitten. Iedereen die iets te drinken koopt of bestelt, moet bewust voor één van onze merken en dranken kiezen. In al onze categorieën: in pils, radier, speciaalbier, alcoholvrij, cider, water en frisdranken. En wie weet, misschien zelfs wel in een categorie die we nog moeten uitvinden. Ik hoop het. Om dit te bereiken heeft het Management Team zes strategieën voor HEINEKEN Nederland geformuleerd, je ziet ze hiernaast staan. Een aantal van deze strategieën is relevant voor iedereen, denk bijvoorbeeld aan 'Introduceer Grote Innovaties' en 'Organize2Win'. Een aantal andere strategieën is specifiek gericht op onze bier-business, denk aan 'Win nen in Pils, met Heineken® als Aanvoerder' en 'Maak het Verschil in Premium'. Vanzelfsprekend werken Vrumona en HEINEKEN Nederland Supply ook aan hun eigen visie en strategieën. Het grijpt echter allemaal in elkaar en de verschillende strategieën zullen elkaar aanvullen en versterken. Op de volgende pagina's vertellen mijn collega Management Team leden en een aantal andere collega's over de zes strategieën van HEINEKEN Nederland en hoe zij daar vandaag al inhoud aan geven. Want eigenlijk zijn we in 2014 al begonnen met het werken aan onze nieuwe visie 'In Ieders Glas, In Ieders Hart'. Denk aan de enorme groei van innovaties zoals Radier en 0.0%, aan de (herintroductie van pre mium bieren zoals Brand en Affligem, aan een retail-vernieuwing zoals ons eigen e-commerce-platform voor THE SUB en aan hoe we weer winnen in de horeca met behulp van onze Topcities-aanpak. 2014 is daarmee een belangrijke eerste stap in de strategische richting die we vanaf 2015 met nog meer duidelijkheid en overtuiging zullen volgen. Ik hoop dat jullie net zoveel inspiratie en energie zullen putten uit de verhalen en voorbeelden van jullie collega's als ik. Dat we samen een echte 'challenger', uitdager, in de markt zullen zijn. Ik daag jullie dan ook uit om gezamenlijk onze visie 'In Ieders Glas, In Ieders Hart' te realiseren." Mede namens het Management Team van HEINEKEN Nederland, Pascal Gilet Algemeen Directeur De nieuwe visie, missie en strategieën van HEINEKEN Nederland in het kort. Bram Westenbrink, Gerrit van Loo en Willem de Jonge over de strategieën 'Winnen in Pils, met Heineken® als Aanvoerder', 'Introduceer Grote Innovaties' en 'Maak het Verschil in Premium'. Zes collega's over de nieuwe strategieën voor Pils, Innovatie en Premium. Geert Minnart, Jeroen Corver en Evelien Sanders-de Boer over 'Winnen in Horeca, Straat na Straat, Stad na Stad' en 'Vernieuwing in Retail'. Vier collega's vertellen meer over de nieuwe strategieën voor Horeca, Groothandel en Retail. Solveig Menard en Hans de Ruiter over 'Organize2Win'. Twee collega's over wat de nieuwe visie voor de organisatie betekent. Wat we gaan doen om onze missie te realiseren. heineken NL magazine 3

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2014 | | pagina 3