"Mannen hoeven elkaar niet eens te kennen om met elkaar om te gaan alsof ze al jaren beste vrienden zijn" "Bier breekt het ijs en zorgt direct voor een gevoel van saamhorigheid" BIERTJE AAN DE BAR SHARING IS CARING toegankelijkheid. Dat moest dus ook tot uiting gaan komen in onze nieuwe campagne." Begin dit jaar nodigde Amstel verschillende reclamebureaus uit om een campagne te bedenken. De briefing: bedenk iets waarmee de emotionele band tussen Amstel en haar drinker weer nieuw leven in wordt geblazen. Reinoud: "Reclamebureau Being There kwam met een merkidee waar we ontzettend blij van werden: Onvergetelijk Bier. Met hen zijn wij aan de slag gegaan om tot een mooie campagne te komen waarin beleving centraal staat en waarmee we de komende jaren willen gaan scoren." Het idee van Onvergetelijk Bier? Amstel maakt dan weliswaar geweldig bier, maar het zijn die bijzondere momenten waarop mensen met elkaar Amstel drinken die het 'Onvergetelijk Bier' maken. De nieuwe campagne speelt daarmee in op de onvergetelijke momenten die iedereen kent, die iedereen wel eens heeft gehad en waarbij bier een rol speelde. Een openhartig gesprek aan de bar met je beste vriend, het biertje nadat je met je vader de Mont Ventoux hebt overwonnen, het moment dat je proost tijdens die fantastische vrijgezellendag of het eerste biertje dat je aanbiedt aan dat mooie meisje, dat uiteindelijk je vrouw wordt. "Met dit concept bieden we ook het podium aan onze drinkers," vertelt Jetske. "Wat we zeggen is: wij maken geweldig bier, maar alleen de mensen die het drinken kunnen dit bier onvergetelijk maken door de momenten waarop en de mensen waarmee ze het drinken." Een idee dat goed bij Amstel én de huidige tijdsgeest past, volgens de Marketing Ma nager. Jetske: "Het gaat om verbondenheid tussen mensen in de beste vorm: de meest onvergetelijke vorm. Bovendien zijn mensen tegenwoordig steeds meer bezig met wat écht belangrijk is in het leven, zoals tijd doorbrengen met de mensen die er toe doen. Daar sluit deze campagne naadloos op aan." Maar ook de bescheiden plek die Amstel zelf inneemt binnen de campagne, past goed binnen de huidige tijd. Jetske: "Je moet de rol die je als merk speelt in iemands leven niet gaan overdrijven. Daarom ook onze boodschap: wij maken bier, maar jullie maken het onvergetelijk." Vanaf 1 december is in de bijbehorende tv-commercial te zien hoe een groep vrienden enorm veel tijd en moeite stopt in een verrassing voor hun beste vriend. Deze vertrekt voor een jaar naar het buitenland en de groep wil hem verrassen door hem op te wachten als hij aankomt op de plaats van bestem ming. "Aan het begin van de commercial is de boodschap: 'Dat zou zomaar Onvergetelijk Bier kunnen worden!'," licht Reinoud toe. "En uiteindelijk zien we dat dat inderdaad het geval is. Deze commercial ondersteunen we met buitenreclame door het hele land. Maar tegelijkertijd laten we zien dat het Amstel menens is en voegen we de daad bij het woord door een groep vrienden te helpen hun vriend - die in het buitenland zit - daadwerkelijk te verrassen met een biertje. Dat doen we rond kerst, juist wanneer die ver bondenheid zo belangrijk is." Ook op Facebook zullen wekelijks voorbeelden download nu de APP-VERSIE van hnl magazine heineken NL magazine 7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2014 | | pagina 7