MERKCAMPAGNE AMSTEL Na succesvolle campagnes als 'Ons Bier' en de bekende drie vrienden, focuste Amstel zich de afgelopen tijd vooral op Radier. De hoogste tijd voor nieuw leven in de brouwerij met een spiksplinternieuwe merkcampagne: Onvergetelijk Bier. PITCH BRANDSTOF VOOR VERBONDENHEID De afgelopen twee jaar stond de communicatie van Amstel voornamelijk in het teken van Radier; de natuurlijke mix van bier en citroenwater die zijn plek in Nederland razendsnel wist te veroveren. Alhoewel die goed uit gekiende marketingstrategie een leidende positie in het segment opleverde, leek het authentieke Amstel zelf even van de radar te zijn verdwenen. Tijd om het biermerk weer eens stevig op de bierkaart te zetten. Na een jaar van voorbereiden start Amstel op 1 december met een nieuwe campagne die opnieuw inspeelt op hét Amstelgevoel: humor en verbondenheid. "Amstel is sinds jaar en dag onlosmakelijk verbonden met vriendschap," begint Jetske Freeve, Marketing Manager bij Amstel. "Dat zit ook écht in onze roots. Wat niet veel mensen weten, is dat de Amstel Brouwerij in 1870 daadwerkelijk is opgericht door twee vrienden. In het verleden stond de vriendschap tussen twee mannen daarom ook altijd centraal, ffet gaf Am stel een warm karakter, voelde herkenbaar en vertrouwd. Dat gevoel willen we nu in ere herstellen." De campagne die op 1 december van start gaat, is daarom kort gezegd 'een ode aan de verbondenheid tussen mannen'. Een verbondenheid die zich niet alleen uit in woorden, maar - zeker bij mannen - juist ook in daden. Jetske: "Mannen hoeven elkaar niet eens te kennen om met elkaar om te gaan alsof ze al jaren beste vrienden zijn. En we weten het allemaal: een biertje dient daarbij als het perfecte smeermiddel. Bier breekt het ijs en zorgt direct voor een gevoel van saamhorigheid." "We zijn op zoek gegaan naar een manier om Amstel weer op de kaart te zetten en consumenten te raken," zegt ook Senior Brand Manager Reinoud Ottervanger. "Zodra er een sterkere emotionele band ontstaat tussen het merk en de drinker, is de kans veel groter dat die bewust kiest voor Amstel en ons product koopt. Wij staan als merk voor energie, verbondenheid en 6 heineken NL magazine download nu de app-versie van hnl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2014 | | pagina 6