ECHTE 30% P Groen is het nieuwe blauw! Creative Marketer of the Year COLASMAAK OETELDONK KAN WEER REKENEN OP HOFBROUWER MINDER SUIKER' t GANKZU ZÜlEïICï VAN A CE.H NUUlftlüKE SUN c Pepsi Next is overgegaan op een nieuw en pakkend design. Jelena Obradov, Junior Brand Manager: "De groene kleur benadrukt dat Pepsi Next gezoet is met een stof van een natuurlijke bron. Het nieuwe design is al op het personeelsfeest van HEINEKEN in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee getoond. De reacties waren zeer positief." De komende weken zal de vernieuwde Pepsi Next ook geïntroduceerd worden via onder andere com municatie op televisie en op online kanalen. Pepsi Next werd begin 201 4 geïntroduceerd en bevat 30% minder suiker dan Pepsi Regular, maar heeft wel de lekkere colasmaak. Het ge bruik van extracten van de stevia plant maakt deze innovatie mogelijk. Burgervoajer Peer vaan den Muggenheuvel tot den Bobberd van Oeteldonk kwam op dinsdag 18 november naar de Hofbrouwerij voor het traditionele Biersteken. Doel van dat Biersteken is in opdracht van Prins Amadeiro Ricosto di Carnevallo XXV vast te stellen of de sterkte van het carnavalsbier in wording goed is. De wort die nu in de wortketel zit, ontwikkelt zich de komende maanden tot het bier dat precies met Carnaval uitgeleverd wordt. Paul Rooijens had als Brouwer van Dienst de eer de procedure te leiden. Paul: "Met behulp van een saccharometer bepalen we het stamwortgehalte, de hoeveelheid vergistbare suikers in de wort. In dit geval wees de saccharometer een gehalte aan van 15,44 graden Plato. De echte bierkenner weet dan dat het bier na vergisting voldoende alcohol bevat." Terug in het oude brouwhuis ondertekende Peer vaan den Muggenheuvel het Kwaliteits certificaat. Dit certificaat wordt ook verstrekt aan de horeca-afnemers in Oeteldonk, zodat zij aan de tap hun gasten kunnen bewijzen dat het bier van de Hofbrouwerij niet is aangelengd. Het Cannes Lions International Festival of Creativity heeft HEINEKEN uitgeroepen tot Creative Marketer of the Year 2015. Die onderscheiding komt toe aan bedrijven die zich onderscheiden door inspirerende en innovatieve marketing. Cannes Lions ziet HEINEKEN als een bedrijf dat creativiteit omarmt en aanmoedigt in haar merkcommunicatie. Het is de tweede keer dat HEINEKEN de prijs wint. Dat gebeurde ook al in 1995. Het is voor het eerst dat de onderscheiding voor de tweede keer toevalt aan een adverteerder. De CEO van Lions Festivals, Philip Thomas, zegt in een reactie: "HEINEKEN is een onderneming die werkelijk gelooft dat creativiteit de business kan bevorderen en de toestand van de wereld kan verbeteren." Volgens Thomas vloeit creativiteit bij HEINEKEN door de aderen en geeft het bedrijf marketing teams de vrijheid om te experimenteren, zonder de essentie van de merken uit het oog te verliezen. VERNIEUWD MARKETING MANAGEMENTTEAM AAN DE SLAG Het vernieuwde Marketing Management Team (MMT) van HEINEKEN is afgelopen najaar in volle bezetting van start gegaan. In de aan gepaste organisatiestructuur werken de merken- en specialistenteams samen aan het realiseren van de marketingdoelstellingen, zoals die in de strategie Building Winning Portfolio's staan beschreven. Na het succesvolle 2014 ligt de focus nu volledig op 2015. HET VERNIEUWDE MARKETING MANAGEMENTTEAM BESTAAT UIT: Bram Westenbrink, Directeur Marketing Jacqueline van Faassen, Group Brand Manager Heineken Jetske Freeve, Group Brand Manager Amstel Mare Scholten, Group Brand Manager Brand, Wieckse en Jillz Annelotte Palthe, Group Brand Manager Global Brands Rob van Griensven, Head of Media, Sponsoring en CRM (MSC) Sergey Pletnev, Head of Consumer Market Intelligence (CMI) Anna Glaumann, Head of Innovation download nu de APP-VERSIE van hnl magazine heineken nl magazine 5

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2014 | | pagina 5