Bier zit in de lift "Bier is in de supermarkt één van de categorieën die het hardst is gestegen in zowel omzet als volume" COLUMN COLOFON UITGEVER HEINEKEN NEDERLAND HOOFDREDACTIE LISA VAN DER HEIJDEN REDACTIERAAD JELMER ALTENA, JELENA OBRADOV, FLOOR VAN GRIENSVEN, MISCHA LIEFFERING, BOB HOBEIJN, NIENKE KOOISTRA, RUUD VAN KLOOSTER, HARRY WERKMAN CONTENT ARTWORK HEAD OFFICE NL, PART OF SANOMA LIMONA COACHING COMMUNICATIE, STROOKS, H&N COMMUNICATIE BEELD COVER EN PAGINA 6/8: FOTO©ANTON CORBIJN OVERIGE: DE BEELDREDAKTIE, SOPHIE EEKMAN, HENK DE GRAAF, MAJEL VAN DER MEULEN, GEERT SNOEIJER, CORNÉVAN DER STELT, PAULTOLENAAR, EA DRUK DRUKKERIJ DE BINK, LEIDEN REDACTIEADRES REDACTIE HEINEKEN NL MAGAZINE, POSTBUS 530, 2380 BDZOETERWOUDE, KAMER 1.455, REDACTIE@HEINEKEN.NL OPLAGE 9.000 EXEMPLAREN NIETS UIT DEZE UITGAVE MAG WORDEN OVERGENOMEN OF VERMENIGVULDIGD ZONDER VOORAFGAANDE SCHRIFTELIJKE TOESTEMMING VAN DE UITGEVER. Het groeitempo van de supermarktomzet doet in 2014 een stapje terug ten opzichte van een jaar eerder, HEINEKEN Nederland Retail daarentegen heeft een uitstekend resultaat tot nu toe. We stijgen in marktaandeel met ons totale HEINEKEN portfolio en ook het Heineken merk zit in de lift. Uiteraard hebben het goede voorseizoen, een mooie zomer en een uitstekend WK meegeholpen, maar ook de goede activaties en onze focus op de winkelvloer hebben hiertoe bijgedragen. Bier is in de supermarkt één van de categorieën die het hardst is gestegen in zowel omzet als volume. Bier staat weer volop in de belangstelling, dat is goed voor de categorie bier in de supermarkt en bovenal goed voor HEINEKEN Nederland. Ook zijn wij dit jaar wederom uitgeroepen tot de leverancier met de beste buiten dienst. Met name op kennis van zaken en category management en het aanbieden van unieke acties scoorde onze buitendienst erg hoog. Een fantastische prestatie waar we met zijn allen heel trots op kunnen zijn. De consument van de 21e eeuw is wezenlijk anders dan we gewend waren. Steeds duidelijker blijkt dat Nederlandse consumenten en jongere generaties nu andere aankoopkeuzes maken dan voorgaande generaties. Ook verandert het gedrag van de Nederlandse consument, denk maar eens aan e-commerce, dit is niet meer weg te denken uit ons hedendaagse leven. Ook voor ons geldt dat we mee moeten gaan met deze veranderingen. Je ziet het HEINEKEN portfolio ook prominent aanwezig op de sites van retailers met e-commerce initiatieven, neem er eens een kijkje zou ik zeggen. In het interview met Onno de Groot (p. 14) kun je ook een goed voorbeeld zien van de veranderingen die plaatsvinden in de supermarkten, er komt steeds meer focus op de kwaliteit en oorsprong van verschillende producten. De beleving van de shopper staat meer en meer centraal. Een goede ontwikkeling, ook voor ons is het van belang dat onze producten goed worden gepresenteerd in het schap. De focus zal daarom in de komende jaren ook zeker komen te liggen op het nog verder verbeteren en door ontwikkelen van de Retail business. Inmiddels zijn wij alweer druk bezig met concrete plannen voor 2015. Er komt weer een mooi aantal innovaties aan voor volgend jaar en we zijn met de retailers alweer bezig hoe we onze categorievisie optimaal kunnen implementeren in de schappen. De vele goede en juiste inspanningen van het afgelopen jaar hebben er voor gezorgd dat we winnen, ik ben ervan overtuigd dat we met onze strategie voor 2015 dit verder door zullen zetten. Evelien Sanders-de Boer Directeur Retail FSC» C022586 Waar je dit Icoontje ziet, kun je in de applicatie versie van HNL Magazine een video zien. download nu de APP-VERSIE van HNL magazine heineken NL magazine 3

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2014 | | pagina 3