"Hup Holland hup, laat de leeuw niet in zijn hempie staan" ORANJEJAAR VOOR ONS IS ORANJEKOORTS... CHIEF ORANJE OFFICER kleur refereert aan de eerste koning van Neder land, Willem 1Prins van Oranje. De nationale vlag was in die tijd nog oranje, wit en blauw." Hoe Heineken de Oranjekoorts gaat vieren blijft dus nog even geheim. Wel weet Rob zeker dat de grootste Oranjefan dit jaar in dienst is bij HEINEKEN. Het is Marco van Houwelingen en hij heeft zelfs een speciale titel: de Chief Oranje Officer. Marco is net terug uit Sochi en weet nu al dat hij een hectisch maar bijzonder jaar tegemoet gaat. Het hoort ook bij de taakomschrijving: 'Het is jouw persoonlijke missie dat de leeuw nooit in zijn hempie komt te staan en geen Nederlandse berg is je te hoog. Als COO leid jij het uitzinnige Oranjelegioen. Van Sochi tot het WK Voetbal in Brazilië. En wordt Nederland wereldkampioen dan verdubbelen we je salaris.' Honderden sollici tanten deden een gooi naar de droombaan. De COO zal niet alleen op de sportvelden zijn te vinden. Iedereen denkt bij Oranjegevoel aan Koningsdag of sport, maar er zijn veel andere momenten die niet gevierd worden maar waar we als Nederlanders wel trots op zijn. Denk aan mode, kunst, muziek, acteurs. Aan de COO de taak om dat soort momenten op te zoeken, aan te wakkeren en te proosten op het Oranjegevoel. En dat houdt meer in dan een Oranjesupporter zijn van het grootste gebaar. Samen met de marke tingafdeling moet hij ook meedenken over kleinere, bijzondere initiatieven. Rob: "Zoals de Jakhalzen bij De Wereld Draait Door zijn, zo gaat Marco ook op pad. Als er ergens een mooi verhaal te vinden is over Oranjetrots vindt hij het en wordt die persoon op een mooie manier in het zonnetje gezet." Marco: "Ik heb er ontzettend veel zin in." Philip de Ridder met NOC'NSF- voorzitter André Bolhuis. Traditiegetrouw is Heineken volop supporter van de Oranjekoorts. Bij de verschillende vestigingen begint het al te kriebelen. PETER VAN DER MOST, Teamleider Logistiek in Rotterdam: "Oranjegevoel staat voor saamhorigheid. Ik ben van 1966 dus heb de WK-fïnales van 1974 en 1978 meegemaakt. Volgens mij is het in die jaren echt begonnen. Ik heb vooral wat met voet bal. Als het straks even kan zetten we hier een tv neer en kijken met de collega's naar de wedstrijden. Op zulke momenten zoeken de mensen elkaar echt op. Heineken staat ook voor Oranje. En natuurlijk is het zo, hoe verder Neder land komt, hoe drukker wij het krijgen. Dat is alleen maar leuk. Een kwestie van opschalen. Dat levert geen problemen op." KITTY VAN VEEN, Management Assis tente Houten "Vier jaar geleden stonden ik met een club vriendinnen op een com pleet Oranje gekleurde Brink in Deventer, naar de finale Spanje-Nederland te kijken. Helaas verloren we, maar datje zoiets meemaakt met honderden andere mensen tegelijk, dat was voor mij toch wel het ultieme Oranjemoment. Ik zat toen nog op de groothandel in Deventer. Voor het WK begon gingen we met collega's de cafés in het rayon versieren. Dat zorgde onderling voor een heel leuke sfeer. Ik ben be nieuwd met welke gadget Heineken dit jaar komt. Het lijkt mij moeilijk om het succes van de Pletterpet en het Rugnummer shirt te overtreffen, maar het zal zeker iets leuks worden." FERRY SPIERTZ EN DIRK VAN LOON, Teamleiders Logistiek, kijken vanuit Heerlen ook uit naar de voetbalzomer. Ferry: "Trots op mijn stad Heerlen, trots op Limburg en uiteraard trots op Nederland. In deze volgorde volg ik ook het Nederlandse voetbal. Het liefst volg ik de wedstrijd in het stadion, maar als het Nederlands Elftal speelt kijk ik graag met vrienden in het café." Dirk: "Als sportliefhebber is mijn Oranjegevoel al vroeg ont staan, ik kan me nog goed herinneren dat ik als tien-jarig mannetje op de banken stond nadat de Nederlandse volley balheren de gouden medaille wonnen tijdens de Olympische Spelen in 1996! Ook nu nog volg ik het gros van de Neder landse sporters en teams op de voet tijdens grote evenemen ten zoals WK's, EK's en de Olympische Spelen. En als er goed wordt gepresteerd, ben ik trots op Nederland!" 8 heineken NL magazine download nu de app-versie van hnl magazine Marco: "Ik heb er ontzettend veel zin in."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2014 | | pagina 8