Het hele jaar door strak in het pak of vlotte jurk. Dan ineens slaat de Oranjekoorts toe, hossen we in de gekste oranjekleurige outfits door stadions en straten en maakt een hecht saamhorigheidsgevoel zich van ons meester. Hoe kan dat toch? En waarom past Heineken daar zo goed bij? COLLECTIEVE FEESTVREUGDE Tijdens WK's, EK's en Koningsdag kleuren de Nederlandse straten oranje. DE ORANJEKOORTS Oranjekoorts. "Iedereen kent het, heeft er een gevoel bij, maar de term is nog nooit com mercieel gebruikt. Dat gaan we in de reclame campagne van 2014 wel doen", verklapt Senior Brand Manager Rob van Griensven. Op welke manier Heineken dit jaar gaat verrassen blijft nog even geheim. Maar na de Trom-Pet, Pletterpet, en het Rugnummer-shirt, kan het niet anders of er zit weer iets spectaculairs aan te komen. "Als Heineken gaan we de Oranjekoorts echt vieren. De sfeer die op zo'n moment door Nederland gaat, daar kijkt iedereen naar uit. Bij alles wat in Nederland nationaal gevierd wordt, zijn we traditioneel al prominent aanwezig. Bier is een sociaal product. En als Nederlanders feestvieren mag iedereen meedoen. Het is nooit een exclusief, maar altijd een inclusief feest. Dat past heel erg bij het dynamische karakter van Heineken." De Olympische Winterspelen in Sochi zijn achter de rug en de feestelijke huldigingen in het Hol land Heineken House staan nog op het netvlies gegrift. Een heerlijk voorgerecht van wat een royaal Oranjediner gaat worden dit jaar. Ga maar na. Op 26 april staat ons de eerste Koningsdag te wachten. Eind mei begint het WK Hockey voor mannen en vrouwen in Den Haag en, vrijwel aansluitend, hét sportieve hoogtepunt van het jaar: het WK Voetbal in Brazilië. Iedereen kan zich wel een moment herinneren waarop de mix van trots en blijdschap voor het eerst bij elkaar kwam. Ook Rob weet het nog goed. 6 heineken NL magazine download nu de app-versie van hnl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2014 | | pagina 6