2014 staat in het teken van groei! "Wij zijn als geen ander in staat om Nederland in beweging te krijgen" COLUMN COLOFON UITGEVER HEINEKEN NEDERLAND HOOFDREDACTIE LISA VAN DER HEIJDEN REDACTIERAAD JELMERALTENA, JELENAOBRADOV, IRENE STEENWELLE, HARRY WERKMAN, LIEKE WESTENDORP REDACTIERAAD HNS AD VAN DER MEER, VIVIANE VANDERMEULEN, JAN WENTINK ROBIN ADÈR ARJAN VAN DER TOORN MARY-JOSÉ IPSKAMP ANNET BASTIAANSE GERARD BROCKOTTER JAAP BRUINSMA EEF STIEKEMA ESTHER JANSSEN MARGREETVAN DE VEN. WIELMUIJRERS CONTENT ARTWORK HEAD OFFICE NL, PARTOFSANOMA LIMONA COACHING COMMUNICATIE STROOKS, H&N COMMUNICATIE BEELD MARCEL BAKKER, PAUL BERGEN,DE BEELDREDAKTIE, JORIS VAN EGMOND, HOLLANDSE HOOGTE, MARIEL KOLMSCHOT, MAJELVAN DERMEULEN, GEERT SNOEIJER, SANDER STOEPKER E.A. DRUK DRUKKERIJ DE BINK, LEIDEN REDACTIEADRES REDACTIE HEINEKEN NL MAGAZINE, POSTBUS 530, 2380 BDZOETERWOUDE, KAMER 1.455, REDACTIE@HEINEKEN.NL OPLAGE 9.000 EXEMPLAREN NIETS UIT DEZE UITGAVE MAG WORDEN OVERGENOMEN OF VERMENIGVULDIGD ZONDER VOORAFGAANDE SCHRIFTELIJKE TOESTEMMING VAN DE UITGEVER. Bier is een populair product maar door zaken als vergrijzing, de opkomst van zoetere smaken en de groei van wijn daalt de biermarkt. Door de economische recessie van de afgelopen jaren is ook het marktaandeel van HEINEKEN Neder land onder druk komen te staan. Maar in 2014 gaan we het tij samen keren door te focussen op groei van ons innovatievolume en van ons marktaandeel. In onze toekomstvisie 'Samen brouwen aan groei' hebben we volop kansen gevonden om te groeien met bier en cider. Het afgelopen jaar hebben we met innovaties als Amstel Radier, Jillz 0.0 en Brand Zwaar Blond laten zien dat we het kunnen. In 2014 gaan we verder op de ingeslagen weg. Met meer innovaties dan ooit, met producten die in onderzoek allemaal heel goed scoren. Nu is het aan ons om te zorgen dat deze producten ook daadwerkelijk een succes worden: samen brouwen aan groei! Onze collega's in de brouwerij zullen méér producten tegelij kertijd moeten brouwen en afleveren, zonder concessies te doen aan de kwaliteit. Sales en Trade Marketing moeten zorgen dat alle innovaties goed verkrijgbaar én zichtbaar zijn in de supermarkten en in de horeca. Als Marketingafdeling gaan wij ervoor zorgen dat consumenten wéten dat er nieuwe HEINEKEN Nederland producten zijn en dat men deze nieuwe producten gaat proberen. Marktaandeelgroei gaan we realiseren door met elkaar onze plannen vastberaden uit te voeren. De omstandigheden zijn lastig, dus we zullen voor elke liter moeten vechten. Maar in een jaar waarin Oranje centraal staat, zijn wij als geen ander in staat om Nederland in beweging te krijgen. Oranje en Heineken zijn al jaren onlosmakelijk met elkaar verbonden, of dat nu op Koningsdag of in een voetbal stadion is. Op het moment dat Nederland een Oranjefeest viert, is Heineken op een actieve manier betrokken. Zo vieren we al meer dan 20 jaar de prestaties van onze sporters in het Holland Heineken House, zijn we sinds 2000 verbonden aan het EK en WK voetbal, en sponsoren we al jarenlang de hockeybond. Dit jaar heb ben we een nieuwe collega, de COO (Chief Oranje Officer) die gaat helpen om het Oranjegevoel over de wereld te verspreiden. Daarom ben ik ervan overtuigd dat 2014 een jaar wordt waarin we samen gaan brouwen aan groei! Bram Westenbrink, Marketing Directeur FSC» C022586 Waar je dit Icoontje ziet, kun je in de applicatie versie van HNL Magazine een video zien. download nu de APP-VERSIE van HNL magazine heineken NL magazine 3

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2014 | | pagina 3