2014 staat in
het teken van groei!
"Wij zijn als
geen ander
in staat om
Nederland
in beweging
te krijgen"
COLUMN
COLOFON
UITGEVER
HEINEKEN NEDERLAND
HOOFDREDACTIE
LISA VAN DER HEIJDEN
REDACTIERAAD
JELMERALTENA,
JELENAOBRADOV,
IRENE STEENWELLE,
HARRY WERKMAN,
LIEKE WESTENDORP
REDACTIERAAD HNS
AD VAN DER MEER,
VIVIANE VANDERMEULEN,
JAN WENTINK
ROBIN ADÈR
ARJAN VAN DER TOORN
MARY-JOSÉ IPSKAMP
ANNET BASTIAANSE
GERARD BROCKOTTER
JAAP BRUINSMA
EEF STIEKEMA
ESTHER JANSSEN
MARGREETVAN DE VEN.
WIELMUIJRERS
CONTENT ARTWORK
HEAD OFFICE NL,
PARTOFSANOMA
LIMONA COACHING
COMMUNICATIE
STROOKS, H&N
COMMUNICATIE
BEELD
MARCEL BAKKER, PAUL
BERGEN,DE BEELDREDAKTIE,
JORIS VAN EGMOND,
HOLLANDSE HOOGTE,
MARIEL KOLMSCHOT,
MAJELVAN DERMEULEN,
GEERT SNOEIJER, SANDER
STOEPKER E.A.
DRUK
DRUKKERIJ DE BINK, LEIDEN
REDACTIEADRES
REDACTIE HEINEKEN NL
MAGAZINE, POSTBUS 530,
2380 BDZOETERWOUDE,
KAMER 1.455,
REDACTIE@HEINEKEN.NL
OPLAGE
9.000 EXEMPLAREN
NIETS UIT DEZE UITGAVE
MAG WORDEN
OVERGENOMEN OF
VERMENIGVULDIGD
ZONDER VOORAFGAANDE
SCHRIFTELIJKE
TOESTEMMING VAN DE
UITGEVER.
Bier is een populair product maar door zaken als vergrijzing, de opkomst van
zoetere smaken en de groei van wijn daalt de biermarkt. Door de economische
recessie van de afgelopen jaren is ook het marktaandeel van HEINEKEN Neder
land onder druk komen te staan. Maar in 2014 gaan we het tij samen keren door te
focussen op groei van ons innovatievolume en van ons marktaandeel.
In onze toekomstvisie 'Samen brouwen aan groei' hebben we volop kansen
gevonden om te groeien met bier en cider. Het afgelopen jaar hebben we met
innovaties als Amstel Radier, Jillz 0.0 en Brand Zwaar Blond laten zien dat we het
kunnen. In 2014 gaan we verder op de ingeslagen weg. Met meer innovaties dan
ooit, met producten die in onderzoek allemaal heel goed scoren. Nu is het aan ons
om te zorgen dat deze producten ook daadwerkelijk een succes worden: samen
brouwen aan groei! Onze collega's in de brouwerij zullen méér producten tegelij
kertijd moeten brouwen en afleveren, zonder concessies te doen aan de kwaliteit.
Sales en Trade Marketing moeten zorgen dat alle innovaties goed verkrijgbaar én
zichtbaar zijn in de supermarkten en in de horeca. Als Marketingafdeling gaan
wij ervoor zorgen dat consumenten wéten dat er nieuwe HEINEKEN Nederland
producten zijn en dat men deze nieuwe producten gaat proberen.
Marktaandeelgroei gaan we realiseren door met elkaar onze plannen vastberaden
uit te voeren. De omstandigheden zijn lastig, dus we zullen voor elke liter moeten
vechten. Maar in een jaar waarin Oranje centraal staat, zijn wij als geen ander
in staat om Nederland in beweging te krijgen. Oranje en Heineken zijn al jaren
onlosmakelijk met elkaar verbonden, of dat nu op Koningsdag of in een voetbal
stadion is. Op het moment dat Nederland een Oranjefeest viert, is Heineken op
een actieve manier betrokken. Zo vieren we al meer dan 20 jaar de prestaties van
onze sporters in het Holland Heineken House, zijn we sinds 2000 verbonden aan
het EK en WK voetbal, en sponsoren we al jarenlang de hockeybond. Dit jaar heb
ben we een nieuwe collega, de COO (Chief Oranje Officer) die gaat helpen om het
Oranjegevoel over de wereld te verspreiden.
Daarom ben ik ervan overtuigd dat 2014 een jaar wordt waarin we samen gaan
brouwen aan groei!
Bram Westenbrink,
Marketing Directeur
FSC» C022586
Waar je dit Icoontje ziet,
kun je in de applicatie
versie van HNL Magazine
een video zien.
download nu de APP-VERSIE van HNL magazine heineken NL magazine 3