DIVERSITY Sommige collega's zijn een echte inspiratiebron voor anderen, bleek tijdens de HEINEKEN Rolmodelverkiezing van het ambassadeursteam Diversity. De vier genomineerden waren verbaasd, maar ook best trots. Wat is hun geheim? EVEN VOORSTELLEN: ONZE ROLMODELLEN Meer gemengde teams en meer vrouwen aan de top: HEINEKEN is er al sinds 2009 mee bezig. Om het onderwerp nieuwe energie in te blazen, organiseerde het ambassadeursteam Diversity in januari voor de eerste keer een rolmodelverkiezing. Daarbij ging het niet om het winnen, maar om het voeren van de dialoog met elkaar, vertelt Nela Wilten van het ambas sadeursteam. "Ten eerste over hoe je jezelf kunt zijn en blijven, ten tweede over hoe je keuzes maakt en de consequenties aanvaardt, en ten derde over hoe we de verschillende kwaliteiten van mensen het beste kunnen inzetten." Iedereen van functiegroep 16 en hoger kon een vragenlijst invullen en zo een mannelijk en vrouwelijk rolmodel promoten. De criteria: het rolmodel moet een hoge mate van eigenheid hebben, een inspiratiebron zijn voor anderen, goed zijn in wat hij of zij doet, vitaal blijven door een goede werk/privé-balans en de verschillende kwaliteiten van mensen zien en gebruiken. Nela: "De respons was enorm. Geweldig om te zien hoeveel collega's hun directe omgeving inspireren. Het blijkt dat in onze organisa tie veel goede mensen werken die een rolmodel voor andere collega's zijn. Dit moeten we vasthouden." Tijdens het event in de Heineken Experience afgelopen 16 januari zijn collega's Fred Burger, Evelien Sanders-de Boer, Pieter van der Meulen en Marie Monique van der Salm als rolmodellen verkozen. HNL Magazine sprak hen en vroeg wat zij van hun ererol vinden, hoe zij tegen het onder werp 'gemengde teams' (diversity) aankijken en hoe het hen lukt om werk en privé in balans te houden. download nu de APP-VERSIE van HNL magazine heineken NL magazine 15

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2014 | | pagina 15