JA BIERBROUWWEDSTRIJD De laatste woensdag van oktober zijn heel wat geïnteresseerden naar Stadscafé De Spaarbank in Tilburg gekomen voor de presentatie van de nieuwste telg van Brand, Zwaar Blond. Het winnende bier van de Brand Bierbrouwwedstrijd is een smakelijk schot in de roos. En als het aan de brouwerij ligt 'een blijvertje'. ii T k vind hem eindeloos. En ga het zeker tap- 'DERDE BESTELLING' Brouwerijmanager Peter van Besouw (I) toost met amateurbrouwer Jacques Bertens op het succes van het bier. BRAND ZWAAR BLOND EEN BLIJVER Apen in mijn zaak. De Zwaar Blond maakt het gamma van Brand echt compleet." Taco van der Beijl is enthousiast. De eigenaar van Sjinkerij De Bobbel in Maastricht werd twee jaar geleden met zijn zaak uitgeroepen tot Café van het Jaar en voert Brand als huismerk. Ook hij is naar de presentatie van het nieuwe bier van Brand in Tilburg gekomen. Snel houdt hij de serveerster even tegen die met een blad vol glazen Brand Zwaar Blond het café in wil lopen en maakt een foto met zijn iPhone. Meteen plaatst hij het plaat je op de Facebookpagina van zijn bedrijf. 'Vanaf volgende week ook bij De Bobbel' typt hij erbij. De topkastelein is zeker niet de enige die zo op het bier reageert. Om hem heen klinken meer positieve reacties. Ook van een tevreden brouwe rijmanager Peter van Besouw. Als hij staand op een klein podium het bier officieel introduceert en toelicht voor het café vol gasten, zegt hij: "We hadden nog geen blond bier in ons assortiment en dit smaakvolle bier is een heel mooie aanvul ling op ons assortiment en een terechte winnaar." Met de bedenker van het bier, amateurbrouwer Jacques Bertens toost hij op de smaak en het succes van het bier Brand Zwaar Blond. Kort na de introductie van het Brand Zwaar Blond zijn er louter positieve reacties op de nieuwko mer. In de horeca, waar het behalve bij De Bobbel bij zeker achthonderd andere cafés zal worden getapt. Maar ook bij de retail, waar het bij slijte rijketen Mitra de winkels bijna uitvliegt. "Ik ben nu al toe aan mijn derde bestelling", zegt product groep manager Marco Philipsen. "Op de brouwerij zijn ze al bezig met het tweede brouwsel. In de winkels wordt het erg goed ontvangen en gewaar deerd. Er wordt behoorlijk bijbesteld, ffet past ook goed in ons assortiment, ffet is hoppig, zacht van 18 heineken NL magazine download nu de app-versie van hnl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2013 | | pagina 18