Nieuwe Hofbrouwer in Oeteldonk Betrokken, gemotiveerd en trots Climate Surrey Het was nog even spannend voor de Hofbrouwerij van Oeteldonk op Carnavalsdinsdag: zal prins Amadeiro Pieter van der Meulen benoemen tot nieuwe Hofbrouwer? Voordat Pieter de beslissing van de prins zou horen, moest hij tijdens zijn van humor doorspekte maidenspeech aantonen dat hij zich kwalificeerde voor zijn nieuwe taak in Oeteldonk. Of dit de doorslag heeft gegeven blijft gissen, maar in elk geval kreeg Pieter niet lang daarna het verlossende antwoord van prins Amadeiro: de officiële benoeming tot Hofbrouwer van Oeteldonk was een feit. Hij kreeg even daarvoor al symbolisch de peilstok overhandigd van zijn voorganger, Paul Bleijs. Paul heeft hiermee definitief afscheid genomen als Manager van de HEINEKEN Brouwerij 's-Hertogenbosch. Intussen is hij vertrokken naar Vietnam om daar leiding te geven aan vijf brouwerijen. Opvolger Pieter van der Meulen is overigens geen onbekende bij de Bossche brouwerij, waar hij enkele jaren geleden als Manager Technische Dienst heeft gewerkt. We wensen beiden veel succes in hun nieuwe functies! De 13 deelnemers van het 'We Love Beer' ambassadeursprogramma hebben woensdag 27 februari hun diploma in ontvangst geno men. Zij hebben in vier modules de reis van bier - van graan tot glas - ondergaan en zijn alles te weten gekomen over de ingrediënten, de ge schiedenis, het brouwproces, de handelskana len en de combinatie van bier en eten. Voordat de ambassadeurs hun diploma in ontvangst namen, presenteerden ze aan hun leidingge vende en ander publiek wat zij geleerd hadden in de verschillende modules. Ook was een leuke quiz georganiseerd waarbij de kennis werd gemeten van alle aanwezigen. Er werd zelfs een kleine brouwcursus gegeven, waardoor het een interessante en interactieve middag werd. Na de overhandiging van de diploma's lieten de ambassadeurs natuurlijk ook nog even zien dat zij het perfecte biertje kunnen tappen. De 'We Love Beer' ambassadeurs zijn nu klaar voor hun missie: hun opgedane kennis overdragen aan alle medewerkers van HEINEKEN Nederland. I In november 2012 hebben we weer de Climate Survey uitgevoerd binnen HEINEKEN Neder land. 78 procent van de medewerkers van HNL heeft de vragen lijst ingevuld. Een goede respons! De uitkomsten laten zien dat de medewerkers van HNL zeer betrokken, gemotiveerd en trots zijn. De resultaten zijn bovendien bijna hetzelfde als in 2010. Gezien de ontwikkelingen binnen en buiten HEINEKEN is dit een bijzonder goed resultaat. De medewerkers geven aan dat de interne samenwerking is verbeterd. Daar hebben we met zijn allen hard aan gewerkt de afgelopen twee jaar, dus ook dat is een resultaat waar we trots op kunnen zijn! Maar er is ook een aantal zaken waar we ons de komende jaren nog op moeten richten: externe klantoriëntatie, leiderschap en onze kerncompetenties: Resultaatgerichtheid, Ondernemerschap en Samenwerken. De eerste maanden van dit jaar bespreken alle teams de resultaten van de Climate Survey en maken actieplannen. In de loop van het jaar volgt meer informatie over de acties die we voor heel HNL inzetten. HEINEKEN NL magazine 5

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2013 | | pagina 5