Tijd voor actie PEPSI BEYONCÉ TPM BRONZE AWARD VOOR ZOETERWOUDE In navolging van de ondertekening van een intentieverklaring op donderdag 25 oktober 2012 is het partnership tussen HEINEKEN Nederland, provincie Zuid- Holland en onderzoeksinstituut Alterra Wageningen UR nu een feit. Het contract werd 7 februari getekend door Algemeen Directeur HEINEKEN Nederland Philip de Ridder, Directeur van Alterra Kees Slingerland en de gedeputeerde van de provincie Zuid-Holland Han Weber. De drie partijen delen een toekomstvisie en herkennen in elkaar sterke, relevante bondgenoten om hun eigen doelstellingen te realiseren: een klimaatneutrale brouwerij, een provincie waarin het goed wonen, werken, ondernemen en recreëren is en het benutten van de kracht van de natuur via ecosysteemdiensten. Philip de Ridder benadrukt de pragmatiek van de samenwerking: "Het is tijd voor actie, we moeten wat gaan doen." Eind vorig jaar werd het al bekend: Pepsi en Beyoncé zijn een wereldwijde samenwerking aangegaan. "Pepsi werkt al jaren samen met grote artiesten, bijvoorbeeld Michael Jackson en Britney Spears, maar de samenwerking met Beyoncé zal meer dan alleen optredens in commercials omvatten", vertelt Derk Egeler van de afdeling Marketing van Vrumona enthousiast. Nederland is het eerste land waar de Pepsi-Beyoncé- campagne van start is gegaan. "Om deze internationale samenwerking volledig te benutten, pakken wij het groots aan met een 360-graden campagne rondom Beyoncé en haar concert op 21 en 22 april in het Ziggo Dome. De mooie verpakkingen met Beyoncé erop en de displays van Beyoncé op de winkelvloer zijn inmiddels - net als een limited edition Beyoncé 33cl blik-al overal te zien. Volgende week volgt er nog een tv-reclame. En sinds U maart loopt er een grote consumentenactie waarbij je bij aankoop van een fles Pepsi en een code onder de dop elke dag kans maakt op gratis kaarten." Pepsi's ambitie is om hét frisdrankmerk te zijn dat verbonden is aan muziek en de muziekcultuur. De samenwerking met Beyoncé sluit daarin volledig aan op de rol die Pepsi wil spelen in de muziekwereld. Onlangs heeft de brouwerij in Zoeterwoude het eerste niveau van excellence behaald in het Total Productive Management programma (kortweg TPM), de TPM Bronze Award. TPM is het programma van HEINEKEN voor een hoogwaardige standaard in al onze brouwerijen. Het is een manier van werken waarbij iedereen wordt betrokken om elke dag beter te worden en meer eigen verantwoordelijkheid te nemen. "Dat begint bij het handhaven van de basis-condities in de brouwerij", zegt Fons Jacobs, TPM Coördinator van de Brouwerij Zoeterwoude. "De Bronze Award geeft waardering voor het feit dat deze basiscondities altijd op orde zijn." Verder benadrukt Fons dat het winnen van de award vooral een erkenning is voor al het werk dat de medewerkers hebben verricht om te groeien in hun rol ten aanzien van de verbeterprocessen. "Daar zijn we erg trots op. Zoeterwoude is toch de HEINEKEN brouwerij waar iedereen naar kijkt. Wereldwijd hebben al meer HEINEKEN brouwerijen deze award ontvangen, maar wij zijn de eerste waarbij 700 mensen bij het programma betrokken moesten worden. Dat was een hele uitdaging, maar het is gelukt!" Een volgende stap in TPM is het behalen van de Silver Award, het niveau van 'world class excellence'. 4 HEINEKEN NL magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2013 | | pagina 4