tkj Ook nieuw: Jillz Red en Desperados 50d-blik "Jillz Red is fris en sprankelend, maar nét iets zoeter dan Jillz" "Een 50cl-blik neem je makkelijker mee" INNOVATIES HEINEKEN Dit voorjaar komen we met nog twee innovaties op de markt: Jillz Red en Desperados in 50cl-blik. Zo bieden deze twee topmerken nog meer variatie! JILLZ RED DESPERADOS 50CL-BLIK Na de introductie van Jillz in 2009 is er vorig jaar een alcoholvrije variant op de markt gebracht, Jillz 0.0%. Nu introduceert HEINEKEN een derde variant van Jillz: Jillz Red. "Het is nu echt een Jillz-family", vertelt Sophia Kerkhof, Brand manager Cider, trots. Waarom deze nieuwe smaak? "Uit onder zoek bleek dat veel vrouwen - de doelgroep van Jillz - een voorkeur hebben voor zoete dranken. Een deel van hen vindt dat ook Jillz best wat zoeter mag zijn. Daarbij ging hun voorkeur uit naar de smaak van framboos en kers. Op basis van dat onderzoek heb ben we Jillz Red ontwikkeld. Jillz Red is een verfrissende sparkling appel cider met kers en framboos. Dat maakt de rode variant nét iets zoeter. Jillz Red is de afgelopen weken op de markt gekomen. We ondersteunen de introductie met dry-samplingacties in supermarkten en we adverteren in tijd schriften, in foldermaterialen van retailers, online en met een add-on op tv. Met deze nieuwe variant hopen we dat nóg meer vrouwen voor Jillz kiezen." SPARKLING CIDER SSVtll i Smaak: een sparkling appel cider met kers en framboos Alcoholpercentage: 5% i Voor wie: vrouwen die van iets zoetere dranken houden Voor welk moment: heerlijk voor die momenten dat even niets hoeft en alles mag i Waar te koop: in het bierschap van de supermarkt i Smaak: bier verrijkt met de smaak van Tequila. Een unieke combinatie van het zoete van Tequila en het bittere van bier van topkwaliteit Alcoholpercentage: 5,9% i Voor wie: jongvolwassenen Voor welk moment: vóór of tijdens een feest/uitgaan Waar te koop: in (bijna) iedere supermarkt in Nederland Anders dan bij Jillz Red is er bij Despera dos geen sprake van een smaakinnovatie. De vertrouwde combinatie van bier met Tequila-smaak blijft onveranderd, maar wordt sinds vorige week ook aangeboden in 50cl-blik. Waarom een nieuwe verpak king? "Met het nieuwe 50cl-blik creëren we meer gelegenheden om Desperados te drinken", vertelt Brand Manager Specialties Rutger van der Stegen. "Desperados is een feestgerelateerd bier, dat tot nu toe alleen in 33cl-flesjes verkrijgbaar was. Door de introductie van blik zijn nog meer gebruiks- momenten mogelijk, want dit nieuwe 50cl-blik neem je nog makkelijker ergens mee naartoe. Naar een feest buiten op het strand bijvoorbeeld." De introductie van het 50cl-blik vond afge lopen weken plaats bij alle grote spelers in de retail. Rutger: "Dit hebben we onder steund met diverse POS-materialen als vloerstickers en schapstoppers. Daarnaast zijn onze vertegenwoordigers langs de retai lers gegaan om te zorgen dat het blik daad werkelijk in de schappen kwam te liggen, inclusief de promotiematerialen. Hoewel we nog maar net zijn gestart, hebben we hoog gespannen verwachtingen: we gaan ervan uit dat de verkoop van Desperados onder consumenten nog verder zal toenemen." 20 HEINEKEN NL magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2013 | | pagina 20