Amstel Radier INNOVATIES HEINEKEN Vorige week was het dan eindelijk zo ver: de introductie van Amstel Radier. Dubbel zo fris door een natuurlijke mix van bier en citroen met 2% alcohol. 'Als je het proeft ben je om!' zegt Amstel Marketing. AMSTEL BRIGITTE WILBRINK, Brand Manager Am stel en vanuit Marketing verantwoordelijk voor Amstel Radier: "Amstel Radier is echt anders dan de bieren die tot nu toe op de markt zijn. ÖiER DUBBEL VERFRISSEND! 'ZOVEEL MOGELIJK MENSEN LATEN PROEVEN' Het is niet zomaar een bier met een smaakje, het is een mix van Amstel bier en sprankelend ci troenwater. Heel ver frissend! De smaak verrast en we geloven erin: als je het proeft ben je om! In de marketingstrategie draait het erom de ultieme verfrissing over te brengen en zoveel mogelijk mensen Amstel Radier te laten proeven." 'GEWELDIG ALS ALLE LIJNTJES SAMENKOMEN' HERMAN BERENDS, New Product Intro duction Project Manager (Zoeterwoude), coördineerde de implementatie van Amstel Radier. "Bij zo'n nieuw product komt veel kijken. Wekelijks zit ik met inkoop, techniek, artwork, planning en andere disciplines om de tafel om alle aspecten van de New Product Introduction te behandelen. Zo moest het productieproces in de Bossche brouwe rij geschikt worden gemaakt om spran kelend citroenwater te kunnen mengen met bier. Vervolgens testen en valideren, zodat alle volgende partijen net zo lekker zijn. Het is dan gewel dig als al die lijntjes in de eerste commerciële partij samenkomen. Op tijd voor de marktintro ductie, op tijd voor de promoties en op tijd voor de consument." 'RADLER IS VOOR HEEL EUROPA' WENCKE VISSER was als Product Deve lopment Manager - Global Commerce Innovation (Amsterdam) al vroeg betrok ken bij de introducties van Radier. "Radier is nieuw in Nederland, maar bestaat al heel lang. Radier wordt gezien als alternatief voor onder andere waters en softdrinks en sluit aan bij een breed publiek. Na vier succesvolle lancerin gen in Centraal- en SMAAK: dubbel verfrissend door de mix van Amstel bier en sprankelend citroenwater ALCOHOLPERCENTAGE: 2,0% VOOR WIE: de huidige Amstel-doel- groep: mannen tussen 18 en 65 jaar VOOR WELK MOMENT: lekker op die momenten datje een extra verfrissend drankje zoekt. Bijvoorbeeld na het sporten of op een warme dag WAAR TE KOOP: supermarkten en slijters, sportverenigingen, horeca 18 HEINEKEN NL magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2013 | | pagina 18