- fff- SOPHIA KERKHOF-SCHNEIDER, Brand Manager cider: "Van Londen naar Bunnik; wat een verande ring! Ik werkte als Oost-Duitse voor Scottish - - - Newcastle, als internationale trainee. De spirit .llHl rondom drank vond ik altijd al leuk, het draait om gezelligheid en het is een product dat ik goed begrijp. Maar goed, S&N werd overgeno men door HEINEKEN en de trainees werden - naar allerlei fancy bestemmingen gestuurd. En ik? Even leek het erop dat ik naar Kaapstad zou agaan, maar ik kwam bij Vrumona in Bunnik te- recht, of all places haha. Van Bunnik had ik nog nooit gehoord. Mijn werk in het SiSi-team vond ik erg leuk. Maar verder was het wel even wen nen, want ik was een internationale cultuur ge wend en de cultuur bij Vrumona is zo Hollands als maar kan. Het middageten - boterhammen met ham en kaas - vond ik een soort ontbijt. Mijn Nederlandse collega's vormden een hechte club met elkaar. Ze praatten wel Engels tegen me, maar aan de lunch gingen de gesprekken toch vaak weer in het Nederlands. Ik besefte dat ik zo snel mogelijk goed Nederlands moest leren spreken. Dus stortte ik me op een taalcursus en bestudeerde ik elke avond boeken en de krant. Toch maakte ik soms nog wel blunders waar je wangen rood van kleuren. Maar uiteindelijk ben ik me hier enorm thuis gaan voelen en ben ik nooit meer weggegaan. Nederlanders zijn zo open, warm, gezellig en oprecht geïnteresseerd. Ik vond zelfs mijn grote liefde via het werk-een dispuutsgenoot van een collega van me. We hebben inmiddels een baby van vijf maanden, die we tweetalig opvoeden. Kortom: al was Bunnik iets anders dan Kaapstad, achteraf ben ik heel blij dat ik heb doorgezet." ogazine 11

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2013 | | pagina 11