w M/V Battle Uniek rugnummer 130.000 HIGHLIGHTS Q COOL@WORK MEER'GROEN'NIEUWS Ook de posters zien hangen over de gratis online training Alcohol de Baas? Vanaf nu kan deze ano nieme training ook thuis worden gevolgd. De training is bedoeld voor iedereen die regelmatig te veel drinkt, meer weten? kijk op www.alcoholdebaas.nl/coolatwork. Wist je dat de elektrische paal in Zoeterwoude steeds drukker wordt bezocht? Dit komt om dat steeds meer mensen kiezen voor een Plug-in Hybride als leaseauto. De afdeling Horeca is gestart met het stimu leren van LED-verlichting in horecazaken, wat goed is voor milieu én kosten, lees meer in hnl i. HEINEKEN gaat over op gescheiden afval. Samen met het schoonmaakbedrijf, de afval verwerker en het facilitair bedrijf wordt hier momenteel hard aan gewerkt, meer info volgt. Voor het eerst dit jaar werd tijdens de Duur- zaamheidsweek een TOP 100 Vrijwilligersdag georganiseerd. Diversiteit was ook dit jaar een belangrijk speerpunt bij HEINEKEN. Hoe staat het ermee? Nela Wilten, manager MD, HRD Opleidingen: "We merken dat di versiteit als onderwerp geaccepteerd is. Alleen, de resultaten verbeteren langzaam. Kwestie van lange adem, maar we blijven er in geloven." Wat is er dit jaar gedaan? "Nog steeds rich ten we ons op het vergroten van het bewustzijn en proberen we inzicht te geven om gemengde teams beter te laten presteren. Door artikelen in HNL Magazine bijvoorbeeld en door in gesprek te gaan met alle (sub-)MT's. Nieuw dit jaar is de M/V Battle. In deze workshop ervaren mensen interactief hoe anders vrouwen en mannen werken en situaties verschillend erva ren. De eerste workshop was een groot succes: een eyeopener voor veel mensen." OOK MET IE TEAM MEEDOEN AAN DE BATTLE? NEEM CONTACT OP MET NELA WILTEN. Het grootste team ooit achter Oranje krij gen, dat was het doel van de EK-campagne. Reinoud Ottervanger, brandmanager: "Hier voor lieten we 500.000 shirts bedrukken met unieke rugnummers. De shirts werden verspreid bij aankoop van een krat Heineken. Ze waren in anderhalve week uitverkocht en het leidde tot 30 procent volumegroei. De bezitters van zo'n shirt konden via Facebook een supportersfoto of -video uploaden met dagelijks kans op EK-kaarten. Dat werd maar liefst 15.000 keer gedaan. Ondanks de vroege uitschakeling van Oranje kunnen we zo toch van een groot succes spreken!" Zoveel bezoekers mochten De Helden van Amstel LIVE! en De Vrienden van Amstel LIVE! in totaal verwelkomen dit jaar. Voor VvAL zeven uitverkochte avonden in Ahoy, en ook voor HvAL waren de avonden afgeladen. Niels Grevenstuk, sr. brandmanager: "De koppeling met handel was dit jaar nadrukkelijker dan voorheen. Bij HvAL hebben we met gratis kaar ten ingezet bij de kratverkoop bij supermarkt Deen. Ook werden er HvAL-activatieprogram- ma's ingezet in de Amstel-cafés. Eind van dit jaar komt er een actie bij C1000, waarbij klanten kans kunnen maken op kaarten voor de vijftiende editie van VvAL bij aanschaf van een krat." En 2013? Niels: "Ook in 2013 zal de HvAL door Nederland toeren. Evenals De Vrienden, die alweer voor acht avonden is uitverkocht en waarvoor we in 2013 de miljoenste!!) bezoeker mogen verwelkomen." heineken nl magazine 11

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2012 | | pagina 11