Shirtsponsor
COLUMN
'Net als Oranje
gaan we voor de
volle winst'
COLOFON
^HEINEKEN
UITGEVER
HEIN EKEN NEDERLAND
HOOFDREDACTIE
ROSEMARIJE CHALLIK
REDACTIERAAD
MAARTJE VAN GALEN,
IRENE STEENWELLE,
HARRY WERKMAN,
NIELS WESTPALM VAN
HOORN
CONTENT ARTWORK
HEMELS CUSTOMER MEDIA,
ONDERDEEL VAN SANOMA
BEELD
BASARPS, MARK KUIPERS,
DE BEELDREDAKTIE,
FJODOR BUIS,
HANS VISSERS,
BENNO DE WILDE, EA
DRUK
DRUKKERIJ DE BINK, LEIDEN
REDACTIEADRES
REDACTIE HEINEKEN NL
MAGAZINE, POSTBUS 530,
2380 BD ZOETERWOUDE,
KAMER 2.486,
REDACTIE@HEINEKEN.NL
OPLAGE
9.000 EXEMPLAREN
NIETS UIT DEZE UITGAVE MAG
WORDEN OVERGENOMEN OF
VERMENIGVULDIGD
ZONDER VOORAFGAANDE
SCHRIFTELIJKE TOESTEMMING
VAN DE UITGEVER.
Zoals jullie in de vorige editie van HNL Magazine hebben kunnen lezen,
is 2012 het jaar van Heineken. We positioneren het merk als een echte
powerbrand. Daarbij draait het om relevantie in WAT we doen, terwijl we
jong en dynamisch zijn in HOE we het doen. Eigenlijk net als het Neder
lands elftal: heel Nederland geniet deze zomer van voetbal en Oranje laat
de wereld genieten van het mooie spel. Heineken en Oranje verbinden
iedereen.
Sinds jaren is Heineken trotse partner van de KNVB en het Nederlands
elftal. Na jarenlang 'hoofdsponsor' van Oranje te zijn geweest, worden
we dit jaar heuse 'shirtsponsor' met de Rugnummers-campagne. Heel
Nederland zal het Heineken Rugnummer-shirt dragen en daarmee als
één team achter Oranje staan. Zoals in elk team heeft iedereen zijn eigen
'rugnummer'. Door legendarische supportersacties uit te voeren en deze
als foto of filmpje te uploadenop Facebookmaakje kans op EK-tickets.
Het Rugnummer-shirt wordt vanaf begin mei gratis weggegeven bij een
krat Heineken, waarmee we onze loyale drinkers belonen, die buiten
prijspromoties een krat Heineken kopen. We hebben er maar liefst
500.000 beschikbaar! Als verrassing hebben wij voor alle actieve mede
werkers een eigen shirt bijgevoegd*. Hiermee zijn jullie, de belangrijkste
ambassadeurs van Heineken, optimaal voorbereid op de sportzomer.
Mooi nieuwtje is de samenwerking met VI Oranje (gedurende het toer
nooi dagelijks op RTL 7) en de Telegraaf tijdens het EK. Hiermee zorgen
we ervoor dat Heineken- en Oranjefans deze zomer niet om de actie
heen kunnen!
De kratten staan klaar om uitgereden te worden naar de supermarkten.
Op 7,8 en 30 mei gaan collega's van allerlei disciplines helpen om retail
en horeca in Heineken EK-sfeer te versieren. Een prachtige bevestiging
van hoe wij in deze organisatie kunnen samenwerken.
Kortom: net als onze jongens van Oranje gaat HEINEKEN voor de volle
winst. Het is echt een 6-puntenwedstrijd met onze concurrentie. We
hebben vertrouwen in onze tactiek, hebben de sterkste spelers en zijn
goed voorbereid. Alle ingrediënten voor de titel.
We staan echt als één team achter Heineken en Oranje!
Hans Böhm,
Directeur Marketing
Trots bieden we al onze collega's het EK-premium aan als bijlage bij deze
editie van HNL Magazine. Ben je niet (meer) werkzaam voor HEINEKEN
in Nederland? Scoor je shirt dan vanaf 2 mei bij een kratje Heineken.
HElNEkEN'NL magazine 3