KICK IT! Duurzame GERST O) c <u E O pepsi Pepsi en dancemusic horen bij elkaar, en dit j aar gaan we dat nóg meer beleven met de Kick In The Mix-campagne. Volgens senior brandmanager Maarten Valk wordt het een 'grootse campagne', waarbij de dancescene en de voetbalwereld worden samengebracht. Maarten: "De insteek is om Pepsi met name bij de jonge doelgroep weer op de kaart te zetten. Daarvoor hebben we grote namen kunnen aantrekken, zoals dj Calvin Harris en grote voetballers als Messi, Torres en Drogba. Vanaf april komt er een tv-commercial, die we doorvertalen naar een Facebook-app en naar festivals." Calvin Harris - bekend van onder andere de hit 'We Found Love' met Rihanna - produceert de soundtrack voor de commercial en de campagne. Tijdens de jaarvergadering op 3 februari van Stichting Veldleeu werik-een stichting die werkt aan duurzame voedselproductie - werd het startschot gegeven voor het project 'Brouwgerst uit duurzame teelt in Nederland'. Daarbij spraken HEINEKEN Nederland, Holland Malt en Agrifirm Plant de intentie uit dat ze de markt voor duurzame Al vijftien jaar doen de HEINEKEN-dames elk jaar mee met de St. Maarten Heineken Regatta. De naam van hun boot is geïnspireerd op die van Freddy Heineken: Something Cool. Ditjaar deden mee: Hélène Weesie (HEINEKEN Pana ma), Leontien van den Brink (Global Commerce), letske Freeve (Vrumona), Fleur de Vries (HNL), Nela Wilten (HNL), Carolien van Vliet (Global Commerce) en Isabelle Spindler (HNL). Enige niet-HEINEKEN-dame was Marieke Poulie, die al dertien jaar schipper is en een topprestatie neerzette. Het team won de drie wedstrijden en de overall prijs in zijn klasse, en sleepte de Columbus Cup voor snelste van de 86 charterboten in de wacht. Daarnaast won het team de Golden Dog Charity Award vanwege een donatie aan een vrouwenopvanghuis op St. Maarten. 1 brouwgerst de komende drie jaar gaan stimuleren. In die tijd moet de duurzame keten groeien naar 10.000 ton in 2014. Jan Kempers, manager Sustainable Development HNS, legt uit: "Dit project is de eerste, concrete stap naar een duurzame gerstketen. Deelnemende brouw- gersttelers zullen driejaar lang een stimuleringspremie ontvangen. Ook beloven de drie partners gezamenlijk de duurzaam geteelde brouwgerst daadwerkelijk af te nemen en te verwerken." De uiteindelijke doelstelling voor HEINEKEN Nederland is dat in 2015 40% van de gerst duurzaam is. In 2020 moet dat 100% zijn. HEINEKEN NL magazine 9

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2012 | | pagina 9