AMSTEL 0.0% ECHT ALCOHOLVRIJ IN DE AANVAL Bevat 25 kcal per 100 ml. Onge veer de helft van fris of melk. Dus een prima reden tóch dat biertje te bestellen Adieu Amstel Malt... Dat bier heeft in maart definitief plaatsgemaakt voor het nieuwe Amstel 0.0% in een nieuwe smaak. Ingrediënten: o.a. water, gerstemout en hop. Wieckse Witte 0.0% heeft het licht kruidige aroma dat kenmerkend is voor witbier, met een vleugje koriander en citrus. De smaak is licht bitter en zacht. Nog een argument om fris drinkers over de streep te trekken: Amstel 0.0% is veel minder zoet dan frisdrank en heeft een lekker bitter tje. Robuust, vol van smaak en verfrissend. "Daardoor wordt ook de vraag naar alcoholvrij bier steeds groter," legt Rutger van der Stegen, brandmanager Specialties, uit. "Consumenten letten steeds meer op calorie- en alcohol- inname. HEINEKEN moet voldoen aan de toe nemende vraag, ook om de concurrentie met andere brouwers aan te gaan." Brandmanager Amstel Niek van Leeuwen vult aan: "Bovendien creëren we een grotere markt met onze 0.0% proposities, omdat er nieuwe gebruikers en meer gebruiksmomenten zijn. Als je nog moet sporten, werken, studeren, autorijden of als je zwanger bent, is alcohol drinken niet slim. Met de 0.0% dranken heb je een perfect alternatief." Helemaal omdat het ook gewoon heel lekker smaakt. Waarom de aanduiding 0.0% en niet gewoon 0%? Niek: "In onze Amstel Malt zat nog altijd 0.05% alcohol. Als je 'alcoholvrij' wilt commu niceren, moet je ook écht 0.0% aanbieden." Ook Leo van Vliet, oud-wielrenner en nu organisa- Bevat 25 kcal per 100 ml. Dat is maar liefst 4A% minder dan de 'gewone' Wieckse Witte. tor van de Amstel Gold Race, is enthousiast. "Niet alleen supporters, ook sporters kunnen nu verantwoord van een lekker biertje genie ten. Zowel voor als na de wedstrijd. Voor een sportevenement als het onze is dat een grote meerwaarde." Nu Wieckse 0.0% zo n succes is gebleken, zijn de Witte en Rosé-variant vanaf dit voorjaar ook in blik (6 x 33 cl) verkrijgbaar. Rutger: "Met zo n gemaksverpakking proberen we nog meer gebruiksmomenten te creëren. Iets wat we flink gaan promoten door bijvoorbeeld uit te delen bij evenementen, op drukke locaties in steden en op onverwachte plekken." Beide 0.0%-drankjes van Wieckse zijn in elke supermarkt te krijgen. Nu de horeca nog. Rutger: "We richten ons nu eerst op lunch rooms en sportkantines. En we willen 'barcall' creëren: dat mensen aan de bar vragen naar Wieckse 0.0%. Zo worden we voor horeca ondernemers nóg interessanter." EEF STIEKEMA, rayonmanager Brouwen, Filtratie en Energie: "Alcoholvrij bier kan op twee manieren worden geproduceerd. Je kunt het 'gewoon' brouwen en achteraf de alcohol eruit halen, of er tijdens de gisting voor zorgen dat er weinig tot geen alcohol ontstaat. Meer kan ik er verder niet over vertellen: dat blijft het geheim van de smid!" 18 HEINEKEN NL magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2012 | | pagina 18