INNOVATIE o o O O Weetje het nog? Toen Youp van 't Hek in 1988 Buckler op de hak nam, was het in ons land gedaan met het succes van alcoholvrij bier. Maar met nieuwe proposities zoals Wieckse 0.0% en Amstel 0.0% komt het alcoholvrije biersegment helemaal terug. In zijn nieuwjaarsspeech noemde Algemeen Directeur Philip de Ridder ze expliciet: HEINEKEN's 0.0% proposities. Daar verwacht hij veel van in 2012. Philip: "In maart 2011 wer den Wieckse Witte 0.0% en Wieckse Rosé 0.0% in fles geïntroduceerd. Een groot succes, want er werd aanzienlijk meer verkocht dan vooraf gehoopt en verwacht: bijna 15.000 hectoliter. Dit jaar komen we met Amstel 0.0%, dat Amstel Malt vanaf nu vervangt. Kortom: met 0.0% gaat het heel goed." De populariteit van 0.0% komt met name door dat de aandacht voor een gezonde en verant woorde levensstijl toeneemt. Bij consumenten zelf, maar bijvoorbeeld ook instanties als de Wereldgezondheidsorganisatie, de EU, en de landelijke politiek dringen steeds vaker aan op maatregelen. ■*V- x' HEINEKEN NL magazine 17

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2012 | | pagina 17