DE HNS VISIE Regeren is vooruitzien. Daarom heeft HNS een duidelijke visie voor de komende vier jaar ontwikkeld. Wat vinden collega's van diverse afdelingen ervan7 GERTIE PINXTEREN, SHE-manager Commercie: "Ik heb veel contact met mijn collega-SHE-managers van HNS en heb de indruk dat de visie bij HNS behoorlijk leeft. Ze hebben het heel professioneel aangepakt. Ik ben er wel een beetje jaloers op dat het onderwerp 'nul ongelukken' zoveel aandacht krijgt. Het is namelijk een hele toer om ervoor te zorgen dat bijvoorbeeld chauffeurs en monteurs bij zo'n 20.000 klanten veilig hun werk kunnen doen. We maken al belangrijke stappen, maar ik denk dat we bij Commercie wat veilig werken betreft nog veel van HNS kunnen leren." ARNO CENTEN, Supply Chain Support-manager HNS: "Onze afdeling ondersteunt HNS op het gebied van techno logie en kwaliteit. Ons aandeel is de kwaliteit nog beter onder controle te krijgen. Daarin zijn al stappen gezet. Een adviesaanvraag is in de maak om de technologische mensen bij de brouwerijen onder te brengen in één bedrijfstech- nologische dienst. Zo kunnen de kwaliteitsverbeteringen en de opleidingen van productie medewerkers centraler worden aangestuurd. De belangrijkste stap is dat we de verantwoor delijkheid voor kwaliteit meer naar de werkplek toebrengen. Het is een uitdaging om te zien hoever we kunnen gaan." jaar samen via een rekensom: 0 1 13,5 14,5. De 0 staat voor het streven om het aantal ongevallen tot nul terug te brengen. De 1 staat voor alles waarin HNS nummer één wil zijn: servicelevel, kwaliteit, New Product Introductions (NPI's) en duur zaamheid. De 13,5 geeft de hoeveelheid bier aan die HNS per medewerker wil rea liseren, namelijk 13.500 hectoliter. En 14,5 staat voor het niveau van de vaste kosten per hectoliter dat HNS in 2015 wil berei ken: 14,50. Ambitieuze doelen, maar het is zeker mogelijk om ze te halen wanneer iedere afdeling en iedere medewerker meehelpt. Alle neuzen dezelfde kant op! STEFAN BESSENS, brouwoperator in Wijlre: "Een direct gevolg van de HNS Visie is dat er tussen de drie brouwerijen een verschuiving van merken gaande is. Er wordt heel goed gekeken naar welk product bij welke brouwerij op de meest efficiënte manier kan worden geproduceerd. De grote plassen gaan naar Zoeterwoude en Den Bosch, de kleinere producten komen naar ons, zoals recentelijk Wieckse Witte. Wat ik spannend vind, is dat de verantwoordelijkheden dichter bij de werkvloer komen te liggen. Tot nu toe werden beslissingen over bijvoorbeeld kwaliteit vaak door de technologen genomen, dat gaat dus veranderen. Het is nog niet helemaal duidelijk hoe wij worden voorbereid en welke tools we krijgen aangereikt. Dat wordt een mooie uitdaging." Nog even de feiten op een rij: de drie brouwerijen in Zoeterwoude, Den Bosch en Wijlre, en CS&L produceren het bier voor Nederland, Amerika en ruim hon derd andere markten. Om de toekomst van HNS in eigen hand te houden is de HNS Visie 2015 ontwikkeld. De kern ligt in de ambitie om de beste supply chain ter wereld te zijn. Die fungeert als baken en richt zich op alle aspecten van de organisatie, aangeduid als de zeven M's: mens, methode, materiaal, machine, meten, management en milieu. Willem de Jonge, directeur HNS, vatte het tijdens de kick-offmeeting in november vorig 14 HEINEKEN NL magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2012 | | pagina 14