leinekeri ER WAS EENS... THE ENTRANCE EN DIT DOEN WE OOK Heineken kent een lange geschiedenis. Enkele hoogtepunten. 1864 - Gerard Adriaan Heineken richt de firma Heineken Co op. 1884 - Het groene Heineken etiket wordt in diverse landen gedeponeerd. 1886 - Dr. H. Elion selecteert de befaamde A-gist. 1933 - Heineken zet als eerste buitenlandse brouwer voet op Amerikaanse bodem. Hierna verwerft het belangen in tal van andere landen. 1947 - Het merkbeeld verandert: HEINEKEN's Bier wordt Heineken's Bier. 1951 - De 'lachende' e's verschijnen in de naam. 1975 - Nieuwe brouwerij in Zoeterwoude: de grootste van Europa. 1999 - Het Heineken merk wordt in Nederland verkozen tot Merk van de Eeuw. 2009 - De Walk-in Fridge-commercial is een zeer groot succes. Op tv kun je niet om The Entrance heen. De Heineken commercial had na verschijning binnen drie weken bijna vier miljoen views op YouTube. De spot met de Deense zangeres Mette Lindberg is inmiddels genomineerd voor een aantal grote reclameprijzen waar onder de Grand Prix Epica voor beste commercial van het jaar en in eigen land voor de Gouden Loeki 2012. De beste sport hoort bij het beste biermerk. Daarom zullen alle verpakkingen melding maken van de betrok kenheid van Heineken bij de Olympische Spelen, het EK, de KNVB en de UEFA Champions League. Retail is een belangrijke plek voor het behalen van het Heineken volume. Daarom worden folders en promoties in de supermarkt geoptimaliseerd. Ook worden de schappen onder handen genomen. Begin november verschijnt de nieuwe James Bond-film. Heineken was vijf keer eerder sponsor van James Bond en heeft nu voor de zesde keer een wereldwijde deal gesloten. 100.000 Ellipse-glazen zijn er straks via Blokker verkrijg baar: een mooie Heineken tappen kan natuurlijk niet zonder het juiste glaswerk! HEINEKEN NL magazine 1|

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2012 | | pagina 13