HI GHLIGHTS JOIN US COOLE TAP IEDEREEN KAN TAPPEN OP DE BON! AFSCHUIMEN SPOELEN TAPPEN CHECKEN SERVEREN ■heineken nl magazine Waar kun je tegenwoordig beter aan wezig zijn dan op social media? Facebook bijvoorbeeld is steeds vaker het vertrek punt op internet. Klanten beginnen hun online zoektocht hier. Als je fan wordt van Heineken op Facebook zie je veel van de persoonlijkheid van het merk en mis je nooit het laatste nieuws. Elke dag worden er wel nieuwe posts op gezet die inhaken op de actualiteit, maar altijd met een grappige twist. Inmiddels zijn er al ruim 75.000 fans. Wil je ook op de hoogte blij ven, 'like' Heineken dan op www.facebook.com/heineken. Een ludieke actie is de 'kratjeskorting'. Die werkt zo: maak met je mobiel een foto van de kassabon waarmee je net een kratje hebt gekocht, en je krijgt geld terug door deze foto vervolgens te mailen. Ralph: "Het is de eerste keer dat we een kortingsactie op zo'n moderne manier doen, zonder tussenkomst van de supermarkt en op nationale schaal." Via advertenties en aandacht op de winkelvloer worden consumenten op de actie gewezen. Een perfect getapt biertje hoort bij Heineken. Maar zo makkelijk is dat nog helemaal niet. Karlijn van Ruiten, die het programma Star Serve coördineert: "Met Star Serve gaan we consumenten in de horeca én thuis leren waaraan ze een perfect getapt biertje kunnen herkennen. Vergeet twee vingers schuim. De schuimkraag moet met z'n schouders boven op de Heineken ster komen te liggen. Daarnaast is een mooie bolling op het schuim een teken datje goed hebt getapt," aldus Karlijn. Volgens haar is het van belang dat de bierdrinker weer op de kwaliteiten van Neerlands beste bier wordt gewezen. "En dat gaat het beste door alle vijf stappen die tot het perfect getapte biertje leiden, nog eens duidelijk uit te leggen." Star Serve gaat later dit jaar van start. Naast de BeerTender en Tapje van Heineken volgt in 2012 een nieuwe, unieke introductie: de Heineken Cooltap. Brandmanager Reinoud Ottervanger, verantwoordelijk voor het project, licht toe: "De Heineken Cooltap is een waanzinnig mooie thuistap, waarmee je bijvoorbeeld op feestjes echt iets unieks in huis hebt. Ook heeft hij een heel hoge koel- capaciteit, waardoor hij bier heel snel en heel koud kan koelen." De Heineken Cooltap wordt vanaf april via slijters verhuurd, die daarbij worden ondersteund met promotiemateriaal. Reinoud: "Bovendien krijgen consumenten als ze hem huren ook een heel tappakket met onder andere een handleiding, glazen, viltjes en afschuimers." De Cooltap zal vanaf april ook via de PUM beschikbaar zijn voor collega's.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2012 | | pagina 12