LET THE GAMES BEGIN! Een merk waar Nederland trots op kan zijn. De spotlight wordt in 2012 voluit op Heineken als premiumbiermerk gericht. HET JAAR VAN HEINEKEN Heineken is verreweg het belangrijkste merk binnen de Nederlandse portfolio. Ook vanuit internationaal perspectief is de positie van het Heineken merk in haar thuismarkt van strategisch belang, legt marke ting directeur Hans Böhm uit. "In Nederland heeft het merk een unieke positie: Heineken is met een bovengemiddeld prijsniveau met afstand marktleider. Vergelijkbaar met merken als Nike en Coca-Cola spreken we over een Power brand. Daar past ook onze nieuwe communicatie strategie bij. Enerzijds maken we gebruik van onze internationale kracht met de nieuwe commercial The Entrance, de Champions League en 007. Anderzijds komen we natuurlijk met een grootse EK-campagne en het Holland Heineken House in Londen. We zeggen dan ook graag 'Born in Holland, raised by the world Voegen we daar onze kwaliteits campagne Star Serve aan toe, en we hebben ons communicatiedrieluik -waar we in 2012 sterk mee in de media aanwezig zullen zijn- compleet." Wie alle plannen op een rijtje zet die dit jaar op stapel staan om de positie van Heineken als marktleider in Nederland te verstevigen, kan niet anders dan onder de indruk raken. Alle onderdelen van de brede markt waarin Heineken actief is, komen aan bod. Ralph Rijks, marketing manager Heineken voor Nederland ziet 2012 dan ook met veel vertrou wen tegemoet. "In een krimpende biermarkt gaan wij ons marktleider schap bevestigen. Juist nu is het extra belangrijk om de kwaliteit die Heineken bier kenmerkt, extra te benadrukken," aldus Ralph. Lees verder voor de highlights van 2012! Wil je kaarten voor de Champions League? Dat kan vanaf nu op een wel heel spannende manier. Star Player is een online game waarbij deelnemers voorspellingen doen voor de Champions League en daarmee punten kunnen winnen. Pascal Stolk, senior sponsor manager, licht toe: "Het werkt via een app en via Facebook. Hoe beter je voorspellingen, hoe meer punten en hoe meer kans op kaar ten voor de finale." Om Star Player onder de aandacht te brengen, verschijnen op alle verpakkingen verwijzingen naar het spel. In de horeca worden kraskaarten verspreid. Pascal: "Hiermee kunnen horecaklanten onder meer glazen, petjes en zelfs een radio winnen. Ook geven we finalekaarten weg." Volgens Pascal is dat goed voor de omzet in de horeca: "Het geeft extra plezier en beleving." Leuk detail: Star Player won een Golden Lion op het Cannes International Festival of Creativity (in de cybercategorie). 10 HEINEKEN NL magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2012 | | pagina 10