WAKKERE KRANT STEEDS GROENER Heineken in oorlog NIEUWS AMSTEL LJVE:' reca lapt vit witter vaatje dan conttatmee! verplicht 'Heineken in oorlog met "zwart" bier', kopte de Telegraaf afgelopen 20 januari. Een oplet tende Telegraaf-journalist had het bericht opgepikt uit een artikel dat in het vorige nummer van HNL magazine stond. Daarin werd beschreven hoe ons bedrijf de strijd aangaat met het verkopen van 'vreemd bier' onder de naam Heineken. na val Zegje carnaval, dan zegje Brand. Om het feest extra luister bij te zetten, ontwik kelde Brand voor feestvierend Limburg speciaal een 12-pack met 50cl-blikken. Ook kregen klanten er een gratis Taptraöt bij: een soort jachthoorn die ook kon worden ingezet als dienblad. Alaaf! De Vrienden van Amstel LIVE! (WAL) is een groot succes, zo bleek ook maar weer begin dit jaar. De veertiende editie was vooraf al volledig uitverkocht. Marketeer Niels Grevenstuk vertelt: "Elk jaar overstijgt steeds weer het succes van het jaar ervoor. Onlangs hielden we bijvoorbeeld voor trouwe Amstel-fans een voorverkoop van de ArenA-avonden voor 2013. De eerste 5.000 kaarten waren in no time weg." Vanwaar het immense succes? Niels: "We investeren veel in showelementen, uitstraling en special effects. En in de campagnevoering. Zo hadden we dit jaar een speciale actie met C1000, waarbij klanten met een krat Amstel toegangskaarten voor een concert konden winnen. Bij een andere ClOOO-actie ontvin gen klanten een gratis cd met zes nummers van Acda en De Munnik." Nog wat voor klanten in petto? Niels: "Dit jaar kunnen klanten bij aanschaf van een Amstel-krat een buurtconcert van WAL winnen. Mensen een geweldige avond zien beleven: niks mooiers dan dat, toch?" DIT DEDEN WE IN 2011: Het facilitair bedrijf in Zoeterwoude bespaar de aan energie 348.915 kWh (97 huishou dens), door o.a. minder frisdrankautomaten, energiezuinige lampen en tijdschakelaars. IT bespaarde 156.876 kWh (44 huishoudens) met het zogenaamde hibernaten, waardoor pc's niet aan hoefden te blijven staan. Vrumona bracht de waterconsumptie terug met 108.000 m3 en het energieverbruik met 129.000 kWh door het minimaliseren van lekverliezen en met ledverlichting. Alle distributiecentra hebben energiescans laten uitvoeren, waarbij nog meer besparings mogelijkheden naar voren kwamen (zoals op klimaatinstallaties, keukenapparatuur en acculaders). In 2012 gaat Retail slimmere koelsystemen in gebruik nemen die minimaal 35% minder energie verbruiken. Koelingen zijn voorzien van ledverlichting en schakelen 's nachts terug. 4 HEINEKEN NL magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2012 | | pagina 4