'Bezoekers krijgen voor thuis een gratis cadeautje mee' PRIJSVRAAG REPORTAGE POLSBANDJE FIETS EN BOOT Ergens in het Braziliaanse Sao Paolo rijdt binnenkort een groene Heineken fiets rond, gewonnen vijf honderdduizendste Communicatie coördinator Romy LauwersSjfL "De vernieuwde^ Heineken Brandstore wordt voor mensen een reden om om te lopen." Wat is jouw ultieme Heineken belevenis? Stuur je antwoord naar redactie@heineken.nl. De 25 leukste inzen dingen ontvangen twee vrij kaartjes voor de Heineken Experience. geen 3 procent van het totale aantal bezoekers uit. En dat percentage moet omhoog. Het idee is nu om een betere verbinding te leggen tussen de Heineken Experience enerzijds en de Heineken Brandstore in de Amstelstraat bij het Rembrandtplein anderzijds. Aangezien het aantal bezoekers van de winkel tot nu toe achterblijft, is besloten om deze een duidelijker profiel te geven en de Experience in te zetten. Marketing- en communicatiecoördinator Romy Lauwers van de vernieuwde Brandstore weet hoe: "Wie de Experience bezoekt, krijgt een polsbandje met twee groene pinnetjes die ingeruild kunnen worden voor twee biertjes. Daar voegen we een witte pin aan toe waarmee bezoekers een gratis cadeautje kunnen ophalen bij de Brandstore." Om het de bezoekerzo makkelijk mogelijk te maken om de afstand tussen de Experience en de Brandstore af te leggen, is er een unieke samenwerking aangegaan met een rondvaartmaatschappij die mensen in de buurt van het Rembrandtplein afzet. Dirk: "Deze pilot start al in februari." Voor de vergadergasten zijn er zelfs originele groene Heineken fietsen beschikbaar waarmee ze, na een meeting bij de Brandstore, de Experience kunnen bezoeken. Romy: "We hebben het assortiment van de Brandstore flink onder handen genomen. We gaan unieke producten voeren, die het meer dan de moeite waard zijn om de Brandstore te bezoeken. Het doel is om meer aansluiting tussen de Brandstore en de Experience te creëren." Dirk heeft er alle vertrouwen in dat dit gaat lukken. "De reacties van bezoekers zijn heel positief. Ik verwacht hier heel veel van." Tegelijk gaat hij ook iets doen aan de foldertjes bij de ingang. Want heel veel talen mogen dan vertegenwoordigd zijn, dit is niet genoeg voor de Nederlandse thuismarkt. "Er liggen al plannen klaar om Nederlanders met behulp van audioapparatuur nog beter te kunnen bedienen." 18 HEINEKEN NL magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2012 | | pagina 18