RONDJE RETAIL VOOR TOERISTEN EEN FORMULE, ZEVEN ONDERNEMERS Naast het supermarktkanaal bezoeken Bert en zijn collega's in het vakantieseizoen ook regelmatig camping winkels, supermarkten op recreatieparken en kleinere winkels in recreatiegebieden. Bert: "Een goed voorbeeld is de supermarkt op Landal Landgoed 't Loo in Oldebroek. Al schenkt de horeca van het park Grolsch, in de super markt zijn wij het grootst. Ook kan de vakantiegast online een aantal van onze producten bestellen bij de rest van zijn boodschappen. Die staan bij aankomst dan al klaar in het huisje." Jeroen va#Mierlo (C1000) is enthousiaft deelnemer^ aan De Bierambassadeur. In Zwolle zitten zeven C1000 winkels. Het zijn zelfstandige supermarkten maar ze werken als cluster ook samen. Bert: "Jeroen Nagelmaeker van de gelijknamige C1000- vestiging in Stadshagen, de snelst groeiende wijk van Zwolle met veel jonge gezinnen, is coördinator als het gaat om het maken van afspraken." Een andere C1000-winkel is Mulder Forelkolk in Schelle, een wijk van ongeveer twintig jaar oud. Bert: "Deze winkel is eigenlijk al jaren te klein. Iedere vierkante centimeter wordt optimaal benut." Bij deze ondernemer loopt ook De Bierambassadeur. Met dit programma stemt HEINEKEN samen met de ondernemer het assortiment en de acties af op zijn strategie en het verzorgingsgebied van de winkel. Bert: "In deze supermarkt richten we ons, naast gezinnen, met name op alleenstaanden en zogenaamde Betere Klanten. We hebben duurdere producten toegevoegd, plaatsen andere verpakkingen of speciaal bier bij tijdens kratacties, en we maken gebruik van rijdende actiedisplays met margerijke producten. Verder is er extra aandacht voor een schoon en verzorgd schap." Laidal! HEINEKEN NL magazine 19

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2011 | | pagina 19