VEROVERT DE WERELD Heineken WINNEN MET DE UEFA CHAMPIONS LEAGUE K2 Nog even, en dan toont Heineken de wereld zijn nieuwe gezicht. Want dan start de uitlevering van de nieuwe K2-fles (K2 is de interne projectnaam). Belangrijkste vernieuwingen zijn de sierlijke 'embossed' curves in de nek en de achterzijde, en de trotse schoudervorm. Maar die verande ring betekent ook een aanpassing van alle labels, de verpakkingslijn, de packs en het design bijvoorbeeld. TROTS "Het is een enorm project," beaamt Yvonne Mars, vanuit HNS projectleider van de K2-introductie. Samen met een multidisci plinair team is zij verantwoordelijk voor een soepele overgang van de bestaande fles naar de K2. "Nauwe samenwerking tussen alle betrokken afdelingen is heel belangrijk, want het gaat om wijzigingen vopr in totaal 115 markten. Maar het gaat zeker lukken, dankzij de expertise en inspanningen van een heleboel mensen. Daar ben ik echt trots op!" EERSTE MARKT De eerste K2-flessen worden in week 46 in Den Bosch afgevuld, waarna de uitlevering - als aan alle kwaliteitseisen is voldaan - twee weken later zal plaatsvinden. De eerste markt waaraan HNS levert, is Luxemburg. De K2 is al in lokale productie in Tunesië en Chili op de markt gekomen, vertelt Maarten Wijdekop, die vanuit Global Com merce de wereldwijde implementatie van de K2-fles begeleidt: "Zowel onze klanten als consumenten zijn positief: de fles ziet er mooi uit en voelt goed in de hand. Maar het K2-project gaat veel verder dan het maken van een nieuw flesje; het maakt onderdeel uit van een wereld wijde design-upgrade van het Heineken- merk. Inclusief een nieuw blik, nieuw glaswerk, een nieuwe tapzuil en nieuwe ontwerpen voor verpakkingen, koelkasten en displays. Zo laten we de wereld zien dat we innovatief zijn, met als doel om altijd de meest aantrekkelijke, onder scheidende verpakkingen te hebben." Van de reguliere K2- fles zoals op de foto, komt begin 2011 als eerste variant de 25cl mono-fles Heineken op de Nederlandse markt. De bruine standaard retourfles zal overigens niet worden vervangen. uu« UNIEKE pmiztH Vanaf half november tot het einde van dit jaar zijn de Heineken 12-pack 25cl Twist Off-flesjes gehuld in een speciale UEFA Cham pions Leage-actieverpakking met aan de binnenkant een unieke code. "Die code voer je in op www.heineken.nl/ucl, waar je elk uur kans maakt op diverse prijzen, zoals kaartjes voor wedstrijden van Ajax en FC Twente, voetbal tafels, rugzakken en andere gadgets," vertelt senior brandma- nager Annelotte Palthe. "Het is een kleinschalige actie, die alleen op deze verpakkingseenheid wordt ingezet en een soort voorloper is van een veel grotere actie in de eerste helft van 2011. Bij die actie zullen veel meer verpakkingen betrokken worden. Ook de prijzen worden grootser. Maar hoe we dat precies gaan invullen, hangt af van de resultaten van deze eerste actie."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2010 | | pagina 9