WALITEIT terug naar de klas 3XK KOUD warm aanbevolen 'Het nieuwe Heineken-glas tapt nog makkelijker. Fijn voor ons, fijn voor de klant' Naast de 'K' van Keuze is er ook nog de 'K' van Kwaliteit. Vijfjaar geleden startte Heineken met het Goed Getapt-programma voor de horeca, een combinatie van Techniek (reinigen tap-installa- tie), Trainen (personeel) en Toetsen (meten weten). "Er was weinig basisrespect voor bier," vertelt Ronald van den Assem, senior category development manager Horeca. "Brouwen kunnen wij als geen ander, maar daarna lieten we het eindproduct los. Wat betreft de kennis van bier, het opnemen van een bestelling, de gastvrijheid en de manier van tappen, afschuimen en serveren in de horeca kon er nog veel verbeterd worden. Met de opleiding willen we enthousiasme kweken en vakmanschap stimuleren. We willen af van enkel kiezen voor gemak en efficiency." Het programma is een groot succes. In 2010 deden tot op heden al 12.000 horecamedewerkers mee en er worden door Heineken dit jaar 329 workshops georganiseerd. In 2011 wordt de capaci teit nog verder uitgebreid. JAN-WILLEM HILBRON, GENERAL MANAGER BIJ HMSHOST: .i:raTïTa7J7V Ook Extra Cold van Heineken en Ijskoud van Amstel zijn inmiddels goede voorbeelden van hoe je bier bijzonderder kunt maken voor de consument. Een ijskoude tap met regulier bier en voorgevroren glazen zorgen voor een extra frisse smaak, dat is toegevoegde waarde. Zo'n innovatie verkoopt zichzelf. Uit onder zoek blijkt dat consumenten hun horecazaak er soms zelfs op uit kiezen. Inmiddels zijn ruim tweeduizend horecazaken voorzien van een Extra Cold/IJskoud installatie. Die hebben gemiddeld 10% meer volume dan andere zaken. Dave Koers, eigenaar van Grand-café Westewind in Scheveningen: "Wij hebben nu twee jaar Extra Cold en de klanten zijn heel enthou siast. Ze vinden het lekker, en door de betere doordrinkbaarheid zijn ze sneller geneigd een tweede bestelling te doen. Ook zijn klan ten bereid iets meer te betalen voor een extra koud biertje." 6 Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2010 | | pagina 6