KEUZE voor ieder wat wils
In de horeca is men druk bezig met de waarde van bier.
Marktonderzoeker en manager Market Intelligence Wim Koel
vertelt over de drie K's: Keuze in Tappils, Kwaliteit en Koud.
"Daarmee kunnen we ons onderscheiden. Een goed voorbeeld
van hoe we bier nog bijzonderder kunnen maken voor de
consument, is onder meer Keuze in Tappils. Als je in de super
markt staat, kun je kiezen uit veel verschillende merken. Die
toegevoegde waarde mis je in de meeste horeca. Daar kun je
vaak slechts voor één merk pils kiezen. Een consument vindt het
prettig om keuze te hebben, daar moetje als brouwer en onder
nemer gebruik van maken."
Michel Balk is eigenaar van The Old Jazz in Den Haag: "Wij hebben
meerdere merken op tap en dat is echt een pluspunt. Mensen
hechten tegenwoordiger steeds vaker aan een bepaald merk. Het
is dan toch fijn als je weet datje geen nee hoeft te verkopen. Klan
ten zijn blij, en het scheelt ons in de omzet."
Heineken nl magazine 5