AFZIEN MET COLA? VRAGENVUUR Vrumona heeft een Pepsi-actieverpakking op de winkelvloer met Expeditie Robinson als thema. Kan dat eigenlijk wel: een luxeproduct dat een programma over afzien sponsort? Vijf vragen aan junior brandmanager Lieke Bouwhuis (27). Een actieverpakking? Vertel! "Onder de dop van de l'A literflessen zit een unieke code die je kunt invoeren op de website van Pepsi. In samenwerking met de productiemaatschappij van Expeditie Robinson hebben we voor alle winnaars een eigen Robinson-expeditie: een week met twee personen op een onbewoond eiland in Maleisië. Je eigen vis vangen, vuur stoken, onderkomen bouwen." Wat is de link tussen Pepsi en Expeditie Robinson? "Pepsi heeft als motto 'refresh your world'. We proberen men sen een uitdaging te laten zoeken. Dat is Expeditie Robinson bij uitstek. De huidige editie heet ook 'refreshed'. Pepsi is stoer, eigenzinnig, rebels, net als Expeditie Robinson. Bijkomend voor deel zijn de kijkcijfers: met 114 miljoen kijkers en 200.000 online viewers bereik je natuurlijk heel veel mensen." Wie bepaalt wat Pepsi wel en niet sponsort? "We hebben bij Vrumona geen sponsormanager, zoals bij Heine- ken. Alles wordt bekeken vanuit het merk. We denken met elkaar mee om er het beste uit te halen. Voor beide partijen. Wij zetten RTL 5 op onze verpakking, zij regelen dat Expeditie Robinson- presentator Eddy Zoëy een tv-clip voor ons inspreekt, enzovoort.' JgjRfapiet tegenstrijdig: cola en afzien op een eiland? "Het is ingestoken als luxeproduct. Als beloning voor de win naar. Of als verleiding, als onderdeel van het psychologische spel. Kies je voor immuniteit of een luxe diner of voedselpakket met een lekkere Pepsi Cola? Dat is de insteek van het spel." |nit niet een gezond drankje moeten zijn? "Cola geeft door de suiker en de cafeïne een energiekick. Daar naast staat Pepsi voor mentale refreshment. Dat kunnen de deelnemers wel gebruiken. Appelsap heeft dat toch minder." zijn de reacties? "Consumenten en retailers zijn uitermate enthousiast. En wij ook, al blijven we kritisch. Het moet subtiel zijn en er niet te dik bovenop liggen, zoals bijvoorbeeld bij The Voice of Holland en Vodafone. Bij de vooraankondiging van Expeditie Robinson zie je een aapje spelen met een Pepsi-blikje. Dat is speels en jong en past bij ons, maar moetje niet te veel doen. Het is een dunne scheidslijn en dus een uitdaging voor de marketeer." magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2010 | | pagina 26