V v \f 4 WAT VINDEN ZIJ ERVAN? T groeien, dat is best bijzonder." Geert kijkt ook al uit naar de feestdagen: "Dat is voor ons een belangrijke Royal Club periode. Ik verwacht dat wij, met de inzet van onze geplande initiatieven en de introductie van de nieuwste Royal Club variant Wild Orange, ons marktleider schap ook in bitterfris verder kunnen gaan uitbouwen." Benzinepompen Stijn Groenink is collega van Geert en in zijn functie verantwoordelijk voor de Out of Home-markt en Export. Ook hier moest men een oplossing zien te vinden voor de assortimentwijzigingen. Zo was Dr. Pepper een belangrijke frisdrank bij de benzinestations. Stijn: "Mede daarom hebben we Sourcy Vitaminwater bij benzinestations geïntroduceerd. Het is tenslotte ook een impulsproduct in een makkelijk hersluitbare fles, dus handig voor onderweg. Het volume dat we nu wegzetten met Vitaminwater is vele malen groter dan Dr. Pepper. Voor het eerst in jaren winnen we nu marktaan deel in dit belangrijke kanaal." Nieuw stampertje Daarnaast heeft Stijn in de horeca nóg een introductie begeleid, die van Royal Club. "Schweppes is een mooi merk met dito uitstraling. We hebben echter bewe zen dat Royal Club minstens zo'n mooi merk is. Wij noemen Royal Club 'fris voor gevorderden'. Dit zie je niet alleen terug in het premium glaswerk en POS-materi- aal, maar ook bijvoorbeeld in een nieuw innovatief stampertje. Het bijzondere is dat hij met een citroentje aan de buiten kant van het glas hangt, zodat de klant zelf kan bepalen of hij het wil gebruiken. We zijn hiervoor genomineerd bij de Horecava Innovatie Awards. Zo zie je maar dat innovatie ook in kleine dingen kan zitten." Vaste plek Tot slot maakt Stijn zich momenteel ook hard voor een positie met Crystal Clear in de horeca. Er is een 20cl fles en bijpas send glas voor de traditionele horeca ontwikkeld. Stijns ambities zijn duidelijk: "De uitdaging van de horeca is dat, anders dan in de supermarkt, consumen ten en horecaondernemers conservatie vere keuzes maken. Het duurt lang voor je het patroon van de consument hebt doorbroken. Maar door focus van onze mensen en stelselmatige ondersteuning, heb ik er alle vertrouwen in dat dit gaat lukken. Wat ons betreft heeft Crystal Clear over een paar jaar in de horeca net zo'n vaste plek als ice-tea en sommige energy-drinks. Zo proberen we het keuze aanbod in de horeca te vergroten. Dit draagt bij aan de kwaliteitsbeleving bij de consument en dat leidt weer tot een toenemende vraag aan de ondernemer. En zo wordt iedereen er beter van!" EDWIN VENNIK, eigenaar van de Zwolsche cafés Borrels&Bites, Proeflokaal Zwolle en Bloopers: "In tegenstelling tot alcoholhoudende dranken wordt fris vrij weinig gepromoot. Vrumona doet dat anders, onder meer via een menukaart met logo's. Ik ben erg tevreden met deze ondersteuning." KLAAS SANDERS, runt drie ClOOO-vestigingen in Almelo: "Ik ben blij met de hernieuwde inzet op Crystal Clear, een merk met veel poten tie en een groot bereik. Vrumona is ontzettend actief op de winkelvloer, ook in combinatie met lokale initiatieven. Zo benaderen we samen direct onze klanten." JULIUS VERWOERDT, general manager bij Pier 01 op de luchthaven Schiphol: "Deze zomer liet Vrumona banieren voor ons maken met een actie: een gratis flesje Crystal Clear bij een salade. Erg succesvol, er is nog steeds vraag naar. Heineken nl magazine 13

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2010 | | pagina 13