JAZZ SÊÊSSfl PAK MAAR IN! RccHeineken Wat is het verhaal achter al die bijzondere bieren en verpakkingen die we produceren voor de buitenlandse markt? Dit keer: de kartonnen Heineken-flesjesdrager voor het Puerto Rico Jazz Fest. De actie kreeg veel ruimteen de locale supermarkten. "^1) Heineken is al jaren sponsor van het Jazz Fest. Heineken nl magazine 19 "Jazz is hot in de Cariben; ook Luis Alva rez, de grote man bij onze distributeur Méndez Compania, is een groot jazz liefhebber," vertelt Peter de Wit, Regional Market Demand Manager. "Vanwege de hoge kwaliteit van het Puerto Rico Jazz Fest én het feit dat er altijd veel mensen uit alle lagen van de bevolking op afkomen, is Heineken het evenement jaren geleden gaan sponsoren. In 2010 beleefde het evenement zijn twintigjarig jubileum. Reden voor Heineken om een speciale feestverpakking te maken voor gebruik in het retailkanaal." flesjes van 25 en 35,5 cl. "In totaal zijn er 160.000 stuks gemaakt, op basis van inschattingen van de importeur en de countrymanager," vertelt Peter. "In de aanloop naar het festival heeft de verpak king acht weken in de winkels gelegen. Het heeft niet direct tot een hogere verkoop geleid, maar dat was de opzet ook niet. Wél heeft de verpakking er mede voor gezorgd dat het festival dit jaar wederom een groot succes was; vier dagen lang was alles uitverkocht!" ALLES UITVERKOCHT Het werd een zogenaamde 6-drager, een kartonnen verpakking met handvat, waarin zes flesjes passen. In dit geval zorgden de Puertoricanen zelf voor het ontwerp. Luis Alvarez, directeur Méndez Compania: "Dat resulteerde in een heel kleurige verpakking met mooie jazz- tekeningen en een prominente rol voor de rode Heineken-ster." De productie en het afvullen van de verpakking vond in Zoeter- woude plaats, aangezien Puerto Rico altijd vanuit Nederland wordt beleverd. De dra ger werd gemaakt in twee varianten; voor

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2010 | | pagina 35