MAES IN NEDERLAND 'Het nieuwe Maes Pils is compleet veranderd, maar wel met respect voor de roots' GEWONNEN! Heineken Nederland B.V. T.a.v. Afdeling Communicatie Postbus 530 2380 BD Zoeterwoude TNT Post Port betaald Port Payé Pays-Bas :rland wordt Maes Pils Veel horecazaken in eland en Gelderland ennisgemaakt met Maes. Dorst, regiodirecteur ■ouwerijen Zuidoost- "Veel klanten zijn nieuws let Belgische biertje. Zo :rk langzaam maar zeker t zuiden van ons land." Mevr. HA. Stapel Postbus 28 1000 AA Amsterdam .li|..||..||.,|||i|i|i|i.i|i.||i 103657_H29_HNL_Magazine HNS Nieuws "Best lastig, wantje wilt de mensen die wél tevreden zijn met het 'oude' Maes Pils ook niet verliezen." Door extra mout en hop aan het bier toe te voegen en een hogere densiteit te hanteren, kreeg het bier een voller karakter. In combinatie met extra saazhop kreeg het pils een extra verfijnde bitterheid. De doordrink- baarheid is toegenomen, waardoor het bier populairder is geworden. Het logo van de Maes-vatendragers kreeg een meer prominente en dynamische uitstra ling. Ook het glas, de fles, het blik en het krat werden voorzien van een andere, modernere look. Het oude Maten, makkers, Maes werd vervangen door Meer mout, meer smaak, meer karakter. Marktaandeel afsnoepen Is de herlancering een succes? Lies: "We zijn nu anderhalf jaar verder. Onze grootste uitdaging was en is om het 'biercommunisme' tegen te gaan. België staat bekend als hét bierland met een rijk aanbod, maar deze regels gelden niet in pilsland. Jupiler is nog steeds heel dominant aanwezig en de kunst is om de markt verder te veroveren. Dankzij de relaunch is de jarenlange achteruitgang van Maes omgebogen in een aanzienlijke groei. Het aantal mensen dat van ons merk houdt, is meer dan verdubbeld. Al onze inspanningen zijn dus zeker niet voor niets geweest. De toekomst voor Maes ziet er opnieuw goed uit." In juni van dit jaar won Maes Pils in België een gouden Effie Award. De Effie is de wereldwijde prijs voor effectieve communicatie. Van de negen genomineerden wonnen drie campagnes de prijs. Studio Brussel met Music makes the people come together, de ING met INC Lion Account, zo gratis als... en dus Maes Pils met Maes, een Belgisch pilsbier met karakter. Heineken nl magazine 13

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2010 | | pagina 23