ORDE(RS) EN REGELMAAT VRAGENVUUR HeiSale is het nieuwe horecaverkoopsysteem van Heineken Nederland. Een geavanceerde bestel methode die meer discipline vereist. Een verbetering? Ja, meent Wouter Fijnaut, directeur horeca OPROEP HEISALE: HOE GAAT DAT NOU WERKEN? "HeiSale is bedoeld voor de verwerking van orders, het voorraadbeheer, de uitlevering bij de klant, de facturering en de bijbehorende rapportages. In de komende jaren komen daar nog zaken bij als marktbewerking, kelderbier en technische service organisatie bijvoorbeeld. Een modern, stabiel systeem waarmee we eenvoudig kunnen zien welke diensten we aan de klant leveren." WAT ZIJN DE VOORDELEN? "Dit systeem groeit mee met onze ambities, zoals het lanceren van een nieuwe bestelsite. Daarnaast is het efficiënter, voornamelijk omdat het proces transparan ter wordt en daarom minder kans op fouten geeft." EN DE NADELEN? "Nadeel kan zijn - maar zo zie ik dat niet - dat we de organisatie vragen om meer discipline. HeiSale gaat ons veel opleveren als we het tijdig en juist voeden, en wij zullen die discipline moeten gaan opbrengen!' HOE KRIJG JE IEDEREEN MEE? "Medewerkers krijgen tien weken lang een training. Bovendien krijgen ze de eerste weken veel ondersteuning door project key-users. Het grote voordeel is dat medewerkers af willen van het huidige systeem en graag overstappen op HeiSale. De klan ten leggen we uitvoerig uit wat we gaan doen. We vragen begrip voor eventuele stroefheid in het begin en leggen uit dat ze in het najaar de beschikking krijgen over een nieuwe bestelsite en de mogelijkheid tot elektronisch facturen ontvangen." DE KLANT MOET VOOR 12 UUR BESTELLEN... BEST DWINGEND. "Wij willen - en dat staat los van HeiSale - orders op tijd binnen hebben. Dat geeft rust in de logistieke organisatie en leidt tot minder fouten en minder kosten. En dat komt de klant ook ten goede. In HeiSale hebben we overigens wel een proces spoed levering ontworpen dat ervoor zorgt dat we sneller kunnen leve ren. Maar daar willen we zo min mogelijk gebruik van maken." Wil je hierop reageren? 0f heb je zelf een kwestie c Je'nVragenvuuraandeorc W"Stel'en? jouw bijdrage is welkom bij redactie@heineken.nl. EN WAT IS ONZE EIGEN 'DEADLINE'? "We willen alle horeca-salesvestigingen aan het eind van dit jaar over hebben. Alkmaar als eerste, dus we doen er alles aan dat zo soepel mogelijk te laten verlopen." 22 Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2010 | | pagina 22