'DIT SMAAKT NAAR MEER' Hoe succesvol is het? ledereen tevreden? The story continues... 'EEN ENORM BEREIK' Hoe succesvol is het? ledereen tevreden? Wie: Bert Agterberg (Field Sales Vertegenwoordiger) en Rob Poortier (Account Manager Leisure Event) Regio: Oost Nederland Wat: Bij aankoop van één krat Heineken krijgt de consument gratis toegang voor de tweede persoon op speciale zondag middag en -avondevents bij Discotheek Zaaldijk in Lemele. Bert: "Door meer aandacht en zichtbaarheid op de winkelvloer hebben we zeker geplust. Maar het succes is ook te danken aan de uitstekende samenwerking met de afdeling Trade Instore die werk op maat leverde. Chapeau!" Rob: "Op de drieduizend verstrekte kaarten hadden we een redemptie van 7 procent. Dat betekende dat er soms ineens ruim tweehonderd man extra binnen was. Een prima resultaat, dus dat smaakt absoluut naar meer. Daar zijn we nu druk mee bezig." Bert: "De supermarktondernemers waren razend enthousiast, want zij konden zich met deze actie op een andere manier dan met de prijs onderscheiden van de concurrent." Rob: "De horecaondernemer heeft ons ook laten weten erg blij te zijn met het resultaat. We maken alweer plannen voor een verge lijkbare actie in het najaar. Met Heineken heeft de ondernemer echt een partner in business. We zijn niet alleen maar leverancier van bier en frisdrank, maar we denken met de klant mee. Daar mee laten we zien dat Heineken zijn loyaliteit waard is." Nóg een samenwerking tussen Horeca en Retail in de pijplijn: de actie met Indoor Skydive in Roosen daal. Bij aankoop van één krat Heine ken krijgt de tweede persoon gratis toegang. Momenteel wordt gewerkt aan (promotie)materialen om de actie één of twee weken op de winkelvloer onder de aandacht te brengen. Naar schatting zal het van eind april tot half mei in een dertigtal winkels in de omgeving van Roosendaal en Zeeland gaan lopen. De verwachting: extra verkoop in Retail en tot eind 2010 aanwijsbaar meer bezoekers van de horeca in Indoor Skydive. Wie: Michiel Smit (Field Sales Vertegenwoordiger) en Bennie Buitenhuis (Account Manager Horeca) Regio: Oost Nederland Wat: Bij aankoop van één krat Heineken krijgt de consument gratis toegang voor de tweede persoon bij Kartplaza Actionworld in Nijverdal op dinsdag, woensdag of donderdag. Michiel: "De actie moet nog in april beginnen, dus concrete cijfers hebben we niet. Maar met deze actie creëren we een extra verkoopargument voor de consument, dus we verwachten mini maal een verdubbeling en mogelijk zelfs een verdrievoudiging van de reguliere verkoop. Tegen heel lage kosten creëren we fun, omzet en pakken we extra vloerruimte." Bennie: "En die ruimte gebruiken we om de horeca in de regio beter op de kaart te zetten. Natuurlijk hoopt Kartplaza op aan zienlijk meer bezoekers op de dagen dat het normaal gesproken wat rustiger is, maar voorspellen is lastig. De actie loopt in zo'n zeventig supermarkten, dus er is in ieder geval een enorm bereik." Michiel: "De actie is laagdrempelig en door de goede samenwer king tussen Horeca en Retail goed in de markt gezet. Een echte win-win-situatie." Bennie: "Inderdaad, er zit voor iedereen wat in: voor de super marktondernemer, de horecaondernemer, de consument en voor ons. Daarom kunnen we met deze actie eigenlijk alleen maar posi tief resultaat behalen." [8] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2010 | | pagina 8