Gezellig!
Nu brons, straks goud!
STRONG CASE
Een bus vol gezelligheid vertrok op zondag 14 maart richting de feest-
week in Westendorf, Oostenrijk. De inzittenden: onze zingende verte
genwoordiger René Becker en twintig fans van Amstel en René. Allemaal
hadden ze meegedaan aan een unieke supermarktactie die liep in
Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel. Bij aankoop van een krat
Amstel bier kreeg je de single Eén en al gezelligheid van René cadeau,
én maakte je kans op een vijfdaagse reis naar Westendorf. Een spraak
makende actie die veel lokale media-aandacht en omzet opleverde.
Meer weten over René Becker en de bijzondere draai die hij aan zijn
werk heeft gegeven? Houd Heineken NL Magazine in de gaten!
"Een award om trots op te zijn!" Zo omschrijft brouwerijmanager Paul Bieijs het
behalen van de Bronzen TPM Award door 'zijn' brouwerij in 's-Hertogenbosch. En
gelijk heeft-ie, want deze award krijg je niet zomaar: Brons is op op dit moment de
hoogste standaard op het gebied van Total Productive Management waaraan een
brouwerij binnen de Heineken groep kan voldoen. Zilver en Goud zijn pas in de
toekomst te winnen. Na de Poolse brouwerij Zywiec is 's-Hertogenbosch de tweede
brouwerij die deze wereldwijde award heeft gekregen. Paul: "Complimenten aan alle
medewerkers, want iedereen heeft z'n steentje bijgedragen. En natuurlijk gaan we nu
op voor zilver en goud!"
De officiële uitreiking van de
Bronzen TPM Award was op 1
maart. V.l.n.r. Marc Gross
(directeur Group Supply
Chain), Christopher Kerr
(global TPM manager bij
Group Supply Chain) en Paul
Bieijs (brouwerijmanager
's-Hertogenbosch).
De commercial 'Strongbow Gold,
Sterk Verfrissende Cider' mag weer
op de buis. We hebben daarmee -
opnieuw! - een zaak gewonnen bij
de Reclame Code Commissie. Een
mooie opsteker voor Juridische
Zaken, Communicatie Public
Affairs en Marketing, die intensief
hebben samengewerkt aan deze
case. De Stichting Alcoholpreventie
(STAP) had een klacht ingediend
over de Strongbow commercial
bij de Reclame Code Commissie.
Het statement 'sterk verfrissende
cider' zou volgens STAP de
consument de indruk geven dat
wanneer je Strongbow Gold
drinkt, je geestelijke of lichame
lijke prestaties verbeteren.
De Reclame Code Commissie
was echter van mening dat wij
in dit spotje juist commu
niceren over de smaak.
Dat wordt ook in beeld
gebracht: twee mannen
nemen een slokje en
reageren met een lang
gerekt 'Aaaaaaaaaaah!'
duidelijk op de verfrissende
smaak in de mond. STAP
heeft geen hoger beroep
meer aangetekend.
Heineken nl magazine [15]