Gezellig! Nu brons, straks goud! STRONG CASE Een bus vol gezelligheid vertrok op zondag 14 maart richting de feest- week in Westendorf, Oostenrijk. De inzittenden: onze zingende verte genwoordiger René Becker en twintig fans van Amstel en René. Allemaal hadden ze meegedaan aan een unieke supermarktactie die liep in Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel. Bij aankoop van een krat Amstel bier kreeg je de single Eén en al gezelligheid van René cadeau, én maakte je kans op een vijfdaagse reis naar Westendorf. Een spraak makende actie die veel lokale media-aandacht en omzet opleverde. Meer weten over René Becker en de bijzondere draai die hij aan zijn werk heeft gegeven? Houd Heineken NL Magazine in de gaten! "Een award om trots op te zijn!" Zo omschrijft brouwerijmanager Paul Bieijs het behalen van de Bronzen TPM Award door 'zijn' brouwerij in 's-Hertogenbosch. En gelijk heeft-ie, want deze award krijg je niet zomaar: Brons is op op dit moment de hoogste standaard op het gebied van Total Productive Management waaraan een brouwerij binnen de Heineken groep kan voldoen. Zilver en Goud zijn pas in de toekomst te winnen. Na de Poolse brouwerij Zywiec is 's-Hertogenbosch de tweede brouwerij die deze wereldwijde award heeft gekregen. Paul: "Complimenten aan alle medewerkers, want iedereen heeft z'n steentje bijgedragen. En natuurlijk gaan we nu op voor zilver en goud!" De officiële uitreiking van de Bronzen TPM Award was op 1 maart. V.l.n.r. Marc Gross (directeur Group Supply Chain), Christopher Kerr (global TPM manager bij Group Supply Chain) en Paul Bieijs (brouwerijmanager 's-Hertogenbosch). De commercial 'Strongbow Gold, Sterk Verfrissende Cider' mag weer op de buis. We hebben daarmee - opnieuw! - een zaak gewonnen bij de Reclame Code Commissie. Een mooie opsteker voor Juridische Zaken, Communicatie Public Affairs en Marketing, die intensief hebben samengewerkt aan deze case. De Stichting Alcoholpreventie (STAP) had een klacht ingediend over de Strongbow commercial bij de Reclame Code Commissie. Het statement 'sterk verfrissende cider' zou volgens STAP de consument de indruk geven dat wanneer je Strongbow Gold drinkt, je geestelijke of lichame lijke prestaties verbeteren. De Reclame Code Commissie was echter van mening dat wij in dit spotje juist commu niceren over de smaak. Dat wordt ook in beeld gebracht: twee mannen nemen een slokje en reageren met een lang gerekt 'Aaaaaaaaaaah!' duidelijk op de verfrissende smaak in de mond. STAP heeft geen hoger beroep meer aangetekend. Heineken nl magazine [15]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2010 | | pagina 19