RODE EN WITTE BILJARTBALLEN Net als bij Ajax keert het rood en wit van het Amsterdamse stadswapen ook in het logo van Amstel terug. Vol gens een legende heeft dit meer te maken met biljartballen. Er bestaat een schilderij waarop De Pester en Van Marwijk Kooij tussen het stoten door een Amstel drinken. Een witte en rode biljartbal zijn duidelijk zichtbaar. aan die behoefte. Dat is een online appli catie van Amstel in samenwerking met de KNVB, om alles rondom het voetbalteam makkelijker te regelen. De gebruiker vindt er up-to-date speelschema's, wie er moet rijden en wie de shirts moet wassen. Kortom: minder gedoe en meer lol!" MUZIEKFESTIJN Volgens Mare bereikt Amstel met deze pij lers zo'n 60 tot 70 procent van de doel groep. Het is Vrienden van Amstel Live dat daar nog een vijfde element aan toevoegt: muziek. Hollandse muziek, welteverstaan. Want als organisator van dit muziekfestijn kiest Amstel met name voor Nederlandse artiesten. Van een kleinschalig cafécon cert is Vrienden van Amstel Live in twaalf jaar uitgegroeid tot een evenement dat afgelopen januari zeven keer voor een uit verkocht Ahoy heeft gezorgd. Nu gaat het muziekevenement ook regio naal. In het najaar vonden twee pilots plaats, waarbij het concept van de Helden van Amstel wordt gehanteerd. Neder landse artiesten spelen nummers van hun favoriete band. Zo speelde Van Velzen tij dens Vrienden van Amstel Live nummers van Queen. Met dat idee uit het landelijke evenement trekt Amstel het land in. VIP-pakket voor de Amstel Gold Race winnen? Kijk op blz. 17! Heineken nl magazine [11]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2010 | | pagina 11