Even voorstellen. p«üi: 'We hebben die kracht keihard nodig om de komende jaren goed door te komen' NIEUWS Met o.a. watervlug Vrumona, 1000 sleutels voor Kelderbier. uitnodi ging Vrienden van Amstel LIVE. OP DE KAART Feiten en cijfers over de Regio Utrecht. KLANT Hotel-restaurant Badhu in Utrecht. RECHT UIT HET HART Hoeveel muziek zit er in de Schubert-verpakkingsmachine? VRAGENVUUR Wat te doen bij een calamiteit? AGENDA Met o.a.: kom naar de speciale Sale bij Heineken The City! MOMENTOPNAME Uitnodiging voor de kerstborrel. COLOFON UITGEVER HEINEKEN NEDERLAND HOOFDREDACTIE PETER EVERTS REDACTIERAAD DIRK LUBBERS, JURGEN MOHR, IRENE STEENWELLE, HARRY WERKMAN FOTOGRAFIE MARTIJN STEINER LOVISA, MICH IEL VAN NIEUWKERK, WIM HOLLEMANS, DE BEELDREDACTIE, JAN DIRK VAN DER BURG ARTDIRECTION EN VORMGEVING ATELIER VAN GOG, AMSTERDAM CONCEPT, EINDREDACTIE EN PRODUCTIE PROOF REPUTATION, AMSTERDAM DRUK DRUKKERIJ GROEN B.V., LEIDEN REDACTIEADRES REDACTIE HEINEKEN NL MAGAZINE, POSTBUS 530, 2380 BD ZOETERWOUDE, KAMER 2.486, redactie@heineken.nl OPLAGE 5.500 EXEMPLAREN NIETS UIT DEZE UITGAVE MAG WORDEN OVERGENOMEN OF VERMENIGVULDIGD ZONDER VOORAFGAANDE SCHRIFTELIJKE TOESTEMMING VAN DE UITGEVER. Sinds begin van deze maand ben ik de Supply Chain directeur van Heineken Nederland Supply (HNS). De afgelopen vier jaar heb ik gewerkt in Roemenië, ook als Supply Chain directeur. Roemenië is een belangrijke markt voor Heineken. In deze markt van ruim 20 miljoen inwoners verkopen we met vijf brouwerijen en meer dan 1000 medewerkers een bier volume dat vergelijkbaar is met de Neder landse markt. Dat is overigens heel snel gegroeid, want in 2005 was het nog maar de helft! Je kunt je voorstellen dat de uitdagingen in een dergelijke groeimarkt groot zijn; ook voor de Supply Chain organisatie. De belangrijkste taak van de Supply Chain in Heineken is altijd het leveren van een perfect product voor de klanten en consumenten, tegen de laagste mogelijke kosten. Dit moet uiteraard gebeuren op een duurzame manier. Met behulp van Total Productive Management (TPM) als manier van werken in de Supply Chain hebben we goede resultaten kunnen bereiken in Roemenië. TPM is een standaard methode om alle verliezen in de Supply Chain op te sporen en systematisch te eli mineren. Dit leidt tot een verlaging van de kosten in de Supply Chain en dat geld hebben we als bedrijf hard nodig om in de markt te winnen. Dat leidt dan weer tot extra volume, zodat de kosten in de Supply Chain nog verder kunnen dalen! Terug in Nederland zie ik een Heineken Nederland organisatie die staat als een huis. Er zijn heel veel goede dingen gebeurd in de afgelopen jaren. Een ontwikke ling waar iedereen terecht trots op is. We hebben die kracht keihard nodig om de komende jaren goed door te komen. De financiële crisis is nog niet voorbij! Heineken Nederland, en HNS als onderdeel hiervan staan voor grote uitdagingen. De volumes die we gaan produceren volgend jaar liggen een stuk lager dan in 2009. Dat ligt voornamelijk aan het feit dat de brouwerij in Zuid Afrika is opge start (zie ook het artikel verderop in dit nummer) en dat, zoals we van tevoren wisten, volume dus wegvalt. Maar ook de markten in Nederland en de USA dalen, hoewel ze op hoog niveau blijven. In deze context ben ik blij dat we besloten heb ben om in de toekomst ons aandeel in de Nederlandse markt op hetzelfde niveau te houden of zelfs nog te verbeteren. Werk aan de winkel, kortom, en met veel plezier ga ik met jullie en in nauwe samenwerking met onze klanten aan de slag. We hebben de kans om te laten zien dat Heineken Nederland ook in moeilijke tijden als echte ondernemer de flexibili teit toont om goede resultaten neer te zetten. Willem de Jong Heineken nl magazine [3]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2009 | | pagina 9