WALK-IN-FRIDGE - HERKENNEN EN BELEVEN Onbekend maakt onbemind, dus merkbekendheid is een eerste vereiste. Maar je moet ook duidelijk maken waar een merk voor staat. Daarnaast moetje mensen een gevoel geven bij het merk. Commercials, zoals die van de Walk-in-Fridge, zorgen in de eerste plaats voor naamsbekendheid, maar vertellen ook waar het merk voor staat. De reclame is inventief als idee, optimistisch want grappig, groots vanwege de aanpak en het gejuich van de mannen refereert aan de kwaliteit van het bier. DIRECT CONTACT De merkwaarde heeft een grotere impact op klanten naarmate het product - en de beleving daarvan - dichter bij hen staat. Daarom brengt Heineken het product en de beleving via de verschillende plat forms naar de mensen toe. Zo konden festivalbezoe kers deze zomer kennismaken met een echte Walk-in-Fridge. En Heineken biedt meer momenten en manieren om consumenten direct merkbeleving te laten ervaren: 1. Heineken The City - dit is geen bar waar Heine- ken-bier gedronken kan worden, maar een belevenis winkel, een plek waar de wereld van Heineken zichtbaar en voelbaar is gemaakt. 2. Heineken.nl - zie pagina hiernaast. Een direct en levendig contact met Heineken via de site is een manier om consumenten aan het merk te binden. 3. Holland Heineken House - een begrip tijdens de Olympische Spelen. 4. Gadgets - hebbedingen die tijdens het WK en EK voetbal worden uitgedeeld. Heineken nl magazine [9]

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2009 | | pagina 15