STRATEGIE TPM, Total Productive Management, is het systeem dat Heineken wereldwijd gebruikt om continu verbeteringen binnen de Supply Chain door te voeren. Het is gericht op het terugdringen van verliezen. Hierdoor steeg bijvoorbeeld bij de brouwerij in 's-Hertogenbosch sinds 2003 het rendement op de verpakkings- lijnen met 50%. De vaste kosten daalden er sindsdien met 35%. Ook dit jaar zijn weer flinke verbeteringen doorgevoerd. Een kleine greep. VEEL TIJDWINST VOOR 750 Verliezen aanpakken: zo doen wij dat Ton Hamers (C-regeltaken colonne 11): 'Op dit punt kwamen de deksels van de blikjes telkens vast te zitten in de machine. Het lukte niet de oorzaak te ontdekken. Uiteindelijk vonden we de oplossing in samenwerking met de fabrikant: de mach pgeleverd. Ik vind TPM prachtig. De functie van ope rator is naar een hoger plan getild. We zijn zelf verantwoordelijk voor het pro duct en de machine. Vroeger belde je de storingsdienst, nu ga je zelf aan de slag om de oorzaak te achterhalen. We zijn er nog niet, hoor. Er is nog voldoende te verbeteren.' [4] Heineken nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2009 | | pagina 10